Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Uthil
nisse34 skrev:hej, har du provat att ta bort + polen en ca 20 min?? sen när du startar bilen så SKA den bara stå på tomgång i ca 10 utan att du gör nån ting. kolla sedan om du har några nya felkåder igen!! ja har själv en 94 med automat och 10 ventiler, du ska inte tryck nån ting på gasen när du startar den då blir det soppa i cyllarna och kompreitionen försvinner helt. då är det bara att ta bort alla stiften o hälla i lte olja i cyllarna sen köra på starten o dit med dom igen( har fått gjort detta på min när den inte ville starta en gång) Mvh nisse.

Låter lite wierd att dra ner olja i cyllarna där tändstiften sitter, Och isåfall, vad för olja? Och de du menar är att grejerna ska få gå runt och smörjas utan tändstift?
Och varför pluspolen och inte minus polen?
av Uthil
Tja!

2 bra nyheter och 1 dålig.
Det första är att jag har fått ett garage att mecka i, pröjsar 500 i månaden för det, och allt ingår, det är bra. Skriver kontrakt på söndag. Asa bra.

Den andra är att 850 startade idag helt plötsligt, skitkul, men visst det det har ju blivit varmare. så den kanske har tinat. det är skitbra.

Den dåliga är att det sitter sommarsulor på, och att den bara spinner efter det är fortfarande is på backen.. Haha...
av Uthil
Tja igen, Nu när allt är tinat så har äntligen volvon fått röra på sig och har rullat ner till garaget, och blivit påbörjad av renovering... Ska ta bort bromsarna idag eller nån gång nästa helg..
av Uthil
Tja igen.

Konstigt det här, Vad kan ha orsaket detta stiltje i Vintras med bilen, när den inte vill starta och jag fick upp en massa felkoder och inte nu, när det blev sommar.
av Uthil
Tjenixen,

Det var ett tag sen, Men jag har nästintill bott i garaget de senaste tiden, Meckat och pillat och en jävla massa andra prylar. Så. Felkoden jag fick i vintras den som handlade om insugsluften temp felaktigt eller saknas har blivit åtgärdad., Inga felkoder läser boxen av, Det troliga felet på den var nog att det var så jävla kallt i vintras, Som orsakade detta fel,

Men dock så kvarstår de andra, Kollade på lådan mer idag och under denna vecka som snart har gått,
Och vi kan väl börja med dessa om det finns någon som kan hjälpa.

1-1-4 koden indikerar ju som tidigare sagt (Brott på kresten av körläge
1-2-4 koden indikerar på att kretsen för val av körläge är bruten, Alltså ett brott på den. Men dessa två felkoder hör väl nästan ihop eller hur. Och vart sitter detta givare eller kretsar, Hittar dessa ingenstans.

1-3-4 koden indikerar på att det inte är rätt belastningsignal och vad gör man åt det, Någon Idé?

Och den sista 2-2-3 det är trottelpositionen, Kan det vara att trottelpositionsgivaren är defekt eller kontakten, Vad kan man prova med.? funderingar?

Så vi börjar där. Hoppas ni kan hjälpa mig. Vore grymt..
Visa din semesterbil(d)

När det inte är någon semester inp[…]

Jag handlar mest på www.trodo.se numera. D&a[…]

Från en lekman: Går inte bromsar p&[…]

Injektorer

Jo drar iväg allt som allt 2500-3000:- till x[…]