chrille740 skrev:hej, det verkar som packboxen bakom kopplingen har gett upp... men det men det verkar inte droppa nåt från dräneringshålet utan det droppar vid den nedre bulten till kopplingskåpan så är det packboxen lr finns det några andra läckage som ger samma "symtom" ?
Jag skulle inte vara så himla säker på att det behöver vara packboxen som är väck. Har själv kört i snart två år med samma "fenomen" som du beskriver.(läker ganska minimalt på min bil så jag har inte gjort nåt åt det) Vad jag kan se så har det inte kommit ut någon som helst olja ur "skvallerhålet" på kopplingskåpan i underkant under hela tiden. Vad jag tycker att jag kan se på min bil så kan det krypa ur lite olja efter ena sidan på oljetråget. När man sen då kör så gör ju fartvinden att det åker bakåt mot kopplingskåpan och att den droppar från den där nedersta bulten är ju ganska logiskt eftersom den är ju lägsta punkten om man säger som så. Så njaa, jag skulle inte vara bombsäker på att det är den där packboxen som är väck.
Tät vevhusventilation har då iaf jag fått förklarat för mig att det i första hand trycker ut olja genom nederdelen på oljestickan där den går in i blocket, packbox vid kamdrevet samt oljepåfyllningslocket. Men jag vet inte, du kanske har läckage på dom ställena redan?
Som sagt, jag kan inte påstå att det inte läker från packboxen på utgående axel på din bil eller inte. Jag ville bara skriva lite om att det inte alltid läker olja där man tror att det gör för fartvinden som flyttar läckande olja bakåt kan göra att man blir lite lurad ibland och det börjar droppa på lite konstiga ställen.