Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Uthil
Men jag har en diagnosbox i min låda, så jag behöver inte göra någon felsökare manuellt. Jag förstår inte vad ni pratar om, jag har ju skrivit att jag har fått en massa felkoder genom denna lilla box.
Användarvisningsbild
av sidhabo
Uthil skrev:Men jag har en diagnosbox i min låda, så jag behöver inte göra någon felsökare manuellt. Jag förstår inte vad ni pratar om, jag har ju skrivit att jag har fått en massa felkoder genom denna lilla box.
Om du kollar så var det Speeedos fråga vi svarade på ....
av x64
Phantom skrev:Jag skulle börja med att nolla alla felkoder och försöka starta igen med ett nyladdat batteri. Alternativt dra igång bilen.
Sen kollar du koderna igen.
Jaha dra igång en Automat!!??
av nisse34
hej, har du provat att ta bort + polen en ca 20 min?? sen när du startar bilen så SKA den bara stå på tomgång i ca 10 utan att du gör nån ting. kolla sedan om du har några nya felkåder igen!! ja har själv en 94 med automat och 10 ventiler, du ska inte tryck nån ting på gasen när du startar den då blir det soppa i cyllarna och kompreitionen försvinner helt. då är det bara att ta bort alla stiften o hälla i lte olja i cyllarna sen köra på starten o dit med dom igen( har fått gjort detta på min när den inte ville starta en gång) Mvh nisse.

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]