Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jockebjork
Kan ju fylla i med att ja bad den verkstan ja hade varit på att koppla upp sig i datan, och när han skulle komma åt styrenten för ac så svarade den inte , men de verkar ju inte lovande om Volvo har den inställningen, jag ska ringa dem på måndag jag också. Så får vi se om vi hade samma fel.
av Psyko
Fred skrev:Det är tyvärr mycket som volvomekaniker inte hört talas om... :roll:
Varför skulle en mekaniker stå o säga att ett spec fel är skit vanligt ?????

Bara för att det händer måste det ju inte vara vanligt, eller ?

Å andra sidan vet ju inte vi på detta forum vad som hänt egentligen.
Kanske har du gjort något galet när du laddade batteriet eller när du bytte batteriet :roll:
av jockebjork
Nä, fast å andra sidan, har de aldrig hänt innan
och nu hänt två gånger för två personer som mig å johana, på en vecka, och han laddade batteriet och ja hade lämnat in min på en verkstad, så de känns som mer en tillfällighet. man ska ju kunna bryta strömmen , utan att någon ska pajja.
av Fred
Det är väl lite skillnad på att säga att man aldrig hört talas om något och att säga att samma sak är "skitvanligt"? Jag fattar inte riktigt vad du menar...
Dock tycker jag absolut att en mekaniker kan tala om för en kund om denna råkat ut för ett vanligt fel. Det har jag själv gjort när jag jobbade med båtmotorer.

Vad jag inte fattar är att inte fler mekaniker hänger på volvoforumen. Vi som gör det kan ju ofta mer om bilarna än vad de gör vilket inte känns speciellt trovärdigt!
av jockebjork
Nä de är ju sant, men nu vet ja ju inte hur volvo verkstäder fungerar , men man tycker ju att om något problem frekvent uppkommer på olika verkstäder så borde man ju synka ihop den information med de verkstäder som aldrig haft någon med det problemete, så man lättare ska kunna hjälpa den kunden,. Fast ja de är väl bara ute efter att tömma lädret genom mega lång felsökning. , ja åtminstone ge uppfattningen om att de har inträffat för.
av johananders
Jo då jag har kollat alla säkringar både en o två ggr.
Jag har också kollat felkoderna och det fanns några stycken..
Bla SRS-airbag och CCM som tydligen hängde ihop enl. tidigare inlägg av Tartryffel.
alla är nu släckta utom CCM som måste åtgärdas av Volvo, ( prog.vara läses in igen )

Jag tror nog att detta felet är vanligare än vad Volvo vill erkänna...
Det var en V70 ägare inne på samma verkstad som jag med samma problem bara dagen innan mig plus
att "jockebjork" bevisligen fått problem när batteriet kopplades bort.

Som sagt imorgon så ska jag få mjukvara inlagd igen på Volvo.. återkommer med resultatet.
av johananders
CCM software inlagd och allt funkar som förut igen.. 540sek och 10 minuter senare.
Mycket märkligt att ingen på Volvo vill kännas vid detta problem...
" Nej det har vi aldrig hört talas om,första gången jag hör nåt liknande "
Hoppas detta kan hjälpa någon med samma dilemma...
av jockebjork
okej, ska in på tors å undersöka bilen, förhoppningsvis lider min av samma åkomma då,
Fast till mig sa han att de kunde uppstå problem, men datorerna när strömmen bryts,dock inte skärskillt vanligt .
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Samma sak hände mig i dag, ecc'n helt död.

men det hjälper alltså med mjukvara?
snö

Vi har samma isande vind här (Halmstad).Just […]

Ja, den Toyotan verkar poppis. Dragvikten gör[…]

Bilen offline

Min blev offline förra veckan. Det enda som f[…]

Hej Jag har en XC70 3,2 2008 där vänster[…]