nicklast skrev:Redlös skrev:Jag tror fortfarande att ditt larm spökar. Prova att ta bort hela rasket och återställ ev. ingrepp i kabelstammarna.
hur gör man för att ta bort larm skiten då utan att det blir yttligare problem?.. kan inte va så lätt att bara klippa bort dosan?
Läs inlägget igen så förstår du säkert? Om det är ett eftermonterat larm så gör du så. Jag tror inte att det fanns nåt "volvo-originallarm" 1986, så det bör vara eftermonterat. OM det finns startspärr i larmet så har man gått in och brutit en krets till något livsviktigt för motorns funktion och kör den genom larmets startspärrsfunktion. Vad som är kopplat till startspärren vet jag inte, det kan vara bränslepump, startmotor, tändning eller nåt annat. Det beror helt på hur montören har tänkt just den dagen. Det SKA dock vara bränslepumpen, men som sagt, jag har sett andra inkopplingar också på gamla larm som har strulat. Du ser helt enkelt om du följer kablarna från larmet om det finns nån kabel i härvan som är klippt och skarvad till larmet via två kablar. Då skarvar du helt enkelt ihop den avklippta kabeln igen så är allt som om larmet inte funnits.. Beroende på fabrikatet på larmet så kan det finnas två kretsar i startspärren.. Kolla nu upp detta innan du fortsätter!! Detta är inget ovanligt fenomen, speciellt inte om bilen har stått still ett tag nån gång i historien.