Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Det står ju i haynes-boken hur du gör. Med den och sunt förnuft så byter du lådan själv. :wink: Men jag undrar en sak. Har du backen uppe till vänster eller nere till höger? Har inte sett nån bild på original-knoppen. Finns olika lådor till dessa bilar nämligen. Men jag TROR att alla turbo har den "bättre" lådan, M56, med backen nere till höger. Men å andra sidan är M56 skottsäker. Går typ aldrig sönder. Finns killar som åker 850 med 500-600 häst med original M56. Så det känns ju lite konstigt om din skulle ha havererat.

Men som sagt. Vart har du backen? :wink:
eccy243 skrev:Men å andra sidan är M56 skottsäker. Går typ aldrig sönder. Finns killar som åker 850 med 500-600 häst med original M56. Så det känns ju lite konstigt om din skulle ha havererat.
M56 håller bra, men skottsäker? Nej... Lägg om ratten fullt åt nåt håll, gasa och släpp kopplingen. Eller ett par inspirerade starter med lite boggningar så är lådan död sen. Både dem övningarna är stygg mot diffen, och som bonus på den första så tar drivknutarna bra med stryk. Sen är det i många fall lättare att döda en låda med för lite än för mycket mos i maskin.
eccy243 skrev:Det står ju i haynes-boken hur du gör. Med den och sunt förnuft så byter du lådan själv. :wink: Men jag undrar en sak. Har du backen uppe till vänster eller nere till höger? Har inte sett nån bild på original-knoppen. Finns olika lådor till dessa bilar nämligen. Men jag TROR att alla turbo har den "bättre" lådan, M56, med backen nere till höger. Men å andra sidan är M56 skottsäker. Går typ aldrig sönder. Finns killar som åker 850 med 500-600 häst med original M56. Så det känns ju lite konstigt om din skulle ha havererat.

Men som sagt. Vart har du backen? :wink:
:D :D Den har jag ner till höger :-)-) :-DD :-DD
Då e de M56an :D Bara å handla en på skroten. Dom dräller det nästan av. Men se till att få en som suttit på en S/V40. Du kan ju göra som jojjevg säger. Köpa en från en T4a. Det borde passa, men jag har ingen större erfarenhet från dessa bilar. Vet inte heller hurvida lådor från senare årsmodeller passar. Men det borde inte vara några problem tycker jag. När du ändå har lådan nere tycker jag att du ska byta koppling också. :wink: Beroende på hur ekonomin ser ut och hur långt bilen gått...
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 135

Sätta en slang på avtappningen i block[…]

Jag har fått ihop den för hand, men d&[…]

Vilken grad på slipduk rekommenderar du? […]

Högt motorljud

Har en helt ny T6 laddhybrid och upplever att mo[…]