- mån 28 sep 2009, 22:12
Nu kommer ju den mörkare delen av året, med allt vad det innebär. Själv måste jag nya köpa vinterdäck i år. Jag inbillar mig att som utflyttad norrlänning (van vid massor med snö), så kan jag hantera en bil såpass att jag tänkte prova att åka dubbfritt den här vintern. Vill inte dömma ut dubbfria däck innan jag har provat dom själv. Jag är bara intresserad av "premium-däck". Ling-long, Kingstar och Sunny ger jag inte mycket för.
Så, vilka däck ska man köpa?
Har funderat lite på Gislaved SoftFrost 3. Har åkt med NordFrost (dubb) alla tidigare år och varit riktigt nöjd.
Sen har vi ju Nokian som man inte heller ska förbise. Om det blir Nokian så är det Hakkapeliitta R som är intressant.
Även Michelin har ju alltid gjort bra dubbdäck. Farsan åkte på X-ICE North på sin V70 förut. Dom kändes riktigt bra. I så fall är det vanliga X-ICE som är intressant.
Någon som har några goda råd? Provat något av däcken?
Så, vilka däck ska man köpa?
Har funderat lite på Gislaved SoftFrost 3. Har åkt med NordFrost (dubb) alla tidigare år och varit riktigt nöjd.
Sen har vi ju Nokian som man inte heller ska förbise. Om det blir Nokian så är det Hakkapeliitta R som är intressant.
Även Michelin har ju alltid gjort bra dubbdäck. Farsan åkte på X-ICE North på sin V70 förut. Dom kändes riktigt bra. I så fall är det vanliga X-ICE som är intressant.
Någon som har några goda råd? Provat något av däcken?
Fraktar arslet i:
Volvo 760 Turbo -83
Volvo S80 3,2 AWD Summum -07
Jag klimatkompenserar för din hybrid!
Volvo 760 Turbo -83
Volvo S80 3,2 AWD Summum -07
Jag klimatkompenserar för din hybrid!