- ons 04 mar 2009, 22:24
LMM går att mäta med multimeter :) Kommer dock inte ihåg vilka värden man ska få fram, eller vilka stift det gäller... Men infon finns på forumet någonstans ??:-/
Men rycken låter märkligt, han borde ju sätta felkoder. Minns när mina stift sjöng på sista versen, totalt fick jag 8 felkoder :-O) Dock var en havererad tändförstärkare troligen orsaken också, men ändå... Hur ser dina stift ut? Förbränner motorn fint? Det brukar synas ganska snart om han går fett eller magert, drar olja osv. :) Annars blev jag skeptisk mot biltemas Lambda, säkerligen lite fördom men fan vet om jag själv hade förlitat mig på deras Lambda sonder. Du har inte möjlighet att låna en fungerande original? Bara för att utesluta möjliga fel så att säga.
Och för att slutligen referera lite mot min egna 960, har jag bara känt av ryck vid kickdown körning. Precis efter att han växlat upp till nästkommande växel efter varvstopp, är det som att motorn tappar ork i en milisekund men sen kommer pushen. Vet inte om detta har med lådan att göra, men misstänker elektroniken då jag har tjabbel delvis med växellägesgivaren. Har du felkoder på lådan?
//metalHJ ("metal" - som i musikgenren, metal/hårdrock. "HJ" - mitt alias)