- lör 08 aug 2009, 18:40
#310480
Då är det lite avancerat.
Först: Tappa ur oljan genom pluggen. När den har runnit av så tar du ner tråget, och byter sugsilen. Skruva tillbaka tråget och pluggen. Använd ny packning för tråget, och pluggen. Fyll sen på två liter olja, den fyller du på genom oljestickans rör. Sen lossar du ingående rör till oljekylaren. Tryckröret som kommer från lådan. Minns inte om det är det övre eller nedre röret. Trä på en genomskinlig slang på röret. Dra slangen så du kan se det från förarplats. Led ner slangen i en dunk. Starta motorn, och håll koll på oljan som kommer genom slangen. Stäng av motorn när det kommer bubblor genom slangen. Fyll på två liter igen. Starta motorn. Stoppa när det kommer bubblor. Fyll på två liter... ... ... Fortsätt så tills oljan ser bra ut i slangen, eller tills du har slut på olja. :lol: Montera tillbaka allt och kontrollera oljenivån.
Antar att du vet hur man kollar oljenivån på en automatare?
Fraktar arslet i:
Volvo 760 Turbo -83
Volvo S80 3,2 AWD Summum -07
Jag klimatkompenserar för din hybrid!