Okej okej :D. Tack för era svar!
js1... helt hundra är jag inte nej ;-//, har aldrig bytt kamrem, dock har jag inte tummen
mitt i näven :). Min fråga om kamaxlarna vs vevaxeln var en aningens ironisk fundering som jag
skrev (sorry

), eftersom det pratas väldigt mycket om just kamaxlarnas lägen och inte nåt
nämvärt om vevaxelns. Inte för att jag vet exakt hur allting hänger ihop, men även om man har
tändstiften i medans man monterar remmen så går det väl med lite våld att rubba vevaxelns läge,
om man har otur mest kanske iofs...?
Så er poäng att även använda vevaxeltolk känns helt riktig, oavsett om vevaxeln roterar något alls
innan montaget är klart, för den kan ju ha roterat aningens vid förra bytet vid 12000mil (innan min
ägo), eller kanske till och med halvdåligt justerad redan från fabrik.
Om jag ska byta själv så är det alltså två saker som ska till (förutom att inte ha tummen mitt i näven).
Kamaxlartolk - Funkar det bra om man bygger enligt Haynes?
Vevaxeltolk - ??:-/... har inte hittat någon byggbeskrivning i Haynes, letat för dåligt eller finns det ingen?
Mvh.