- mån 06 jul 2009, 23:28
#301823
Hej!
jag har en 855:a t5 som har betett sig konstigt som attan. MOTOR B5234T
Det började med att den inte startade en dag efter jag kört. Efter laddning av batt så gick den igen coh att den blivit kall.
Efter ett par dagar så kunde jag starta åka till jobbet ca 5 mil sedan gick det inte starta den fören den va kall. Nu är den stendöd.
Bytte tändmodulen och den startade igen gick perfekt tills jag tankade då jag stängde av igen.. Sedan va den död igen. Efter lite dragande i sladdar och startgas och inkoppling av den gamla tändmodulen och dit med den nya igen så startade den och gick 7 mil helt klockrent till garaget och nu helt stendöd efter jag stängde av den igen! Har kollat här på forumet och föjt dessa anvisningar då det saknas gnista. Fick också ett råd att det kunde vara tändningslåset så jag provade att bogsera igång den helt död tills ca 4000 rpm då hoppar den igång och går så länge jag håller den över 4000rpm dock inte rent, under 4000rpm det så tvärstannar den.
Hör inga missljud eller liknande. Bränsle är kollat och är bra, vevaxelgivare ger rätt ohm, relä "grått" klickar och ser helt ut. MEN ingen gnista.. Och inga FELKODER SNÄLLA HJÄLP! Pettson jag behöver din hjälp :D
jag har en 855:a t5 som har betett sig konstigt som attan. MOTOR B5234T
Det började med att den inte startade en dag efter jag kört. Efter laddning av batt så gick den igen coh att den blivit kall.
Efter ett par dagar så kunde jag starta åka till jobbet ca 5 mil sedan gick det inte starta den fören den va kall. Nu är den stendöd.
Bytte tändmodulen och den startade igen gick perfekt tills jag tankade då jag stängde av igen.. Sedan va den död igen. Efter lite dragande i sladdar och startgas och inkoppling av den gamla tändmodulen och dit med den nya igen så startade den och gick 7 mil helt klockrent till garaget och nu helt stendöd efter jag stängde av den igen! Har kollat här på forumet och föjt dessa anvisningar då det saknas gnista. Fick också ett råd att det kunde vara tändningslåset så jag provade att bogsera igång den helt död tills ca 4000 rpm då hoppar den igång och går så länge jag håller den över 4000rpm dock inte rent, under 4000rpm det så tvärstannar den.
Hör inga missljud eller liknande. Bränsle är kollat och är bra, vevaxelgivare ger rätt ohm, relä "grått" klickar och ser helt ut. MEN ingen gnista.. Och inga FELKODER SNÄLLA HJÄLP! Pettson jag behöver din hjälp :D