NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

freddan83 skrev:Läckande spridare? Rinner ner över grenrör och då luktar det.. Känner du bara av det när bilen är varm skulle jag gissa på det.
Du menar att det läcker avgaser ifrån spridarna? (Det var snustorrt runt dom när jag kollade igår).
Kanske det är (som på min) att motorn är nästen tät för diverse oljar..När bilen kör är det et störrar vindflöde, och derför är oljaången inte så koncentrerad.
När bilen står stilla, blir oljaången mer koncetrerad, och den blir sugat in av kabinbläsen.
Pröv om en motortvätt kan reducera problemet.
Bent skrev:Kanske det är (som på min) att motorn är nästen tät för diverse oljar..När bilen kör är det et störrar vindflöde, och derför är oljaången inte så koncentrerad.
När bilen står stilla, blir oljaången mer koncetrerad, och den blir sugat in av kabinbläsen.
Pröv om en motortvätt kan reducera problemet.
Tog en närmare titt och det ser ut som att verkstaden hade sölat ner motorn rejält när de bytte bränslefilter i våras, vilket var samtidigt som jag upptäckte doften efter den servicen.

Ska prova att göra ren motorn under filtret och se om det blir bättre Bild

Kanske det är (som på min) att motorn […]

Jag börjar tro de har inte hittat nån e[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Ja min 745a åker rakt på vägen, t[…]

Rost och galvsläpp

Har bubblor av lacksläpp lite varstans p&arin[…]