- mån 29 jun 2009, 21:20
#300015
Har ett problem med att turbon laddar fullt laddtryck vi pågasning, har kollat så att wastegate staget inte kärvat fast, men under luftfilterburken sitter en kontakt som vacumslangarna ifrån wastegaten kommer, det sitter ingen kontakt fram dit, ska de inte vara en styrsignalkabel fram dit, och från vart ska den kabeln komma ifrån, det är den mindre t5 motorn, italien import, 2.0 liters
fick även ett annat problem igår, varningslampan för dåligt med vatten tände sig, jag kollade expansions kärlet, och riktigt, de var dåligt med vatten i där, men efter påfyllning släckte sig inte lampan, när bilen stod på tomgång ett litet tag så trycktes vattnet tillbaka upp i expansionskärlet och koka över, men temp mätaren visade att motorn hade låg temp, och elfläkten startade inte, tömde ur behållaren så att nivån kom under MAX, startade igen och den gick på tomgång, men samma sak hände igen, vattnet fyllde behållaren tills de koka över, kan de vara termostaten som låst sig, har fått för mig att tempgivaren sitter efter termostaten, därav att den inte visade hög temp och att elfläkten inte startade?
tacksam för snabba svar..
fick även ett annat problem igår, varningslampan för dåligt med vatten tände sig, jag kollade expansions kärlet, och riktigt, de var dåligt med vatten i där, men efter påfyllning släckte sig inte lampan, när bilen stod på tomgång ett litet tag så trycktes vattnet tillbaka upp i expansionskärlet och koka över, men temp mätaren visade att motorn hade låg temp, och elfläkten startade inte, tömde ur behållaren så att nivån kom under MAX, startade igen och den gick på tomgång, men samma sak hände igen, vattnet fyllde behållaren tills de koka över, kan de vara termostaten som låst sig, har fått för mig att tempgivaren sitter efter termostaten, därav att den inte visade hög temp och att elfläkten inte startade?
tacksam för snabba svar..