Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
emwtur skrev:
CarMan skrev:varken tändstift eller ac är något man fyller på då o då...

därimot så är fyllning något man gör på ett ac system, efter man lagat ac systemet, sen behöver man aldrig fylla mer...
precis som kylarvätska och olja :-)
Vissa läckage lönar det sig nog inte att jaga.
speciellt inte om man måste lämna bilen till en verkstad man inte har 100% förtroende för.
men visst - ett tätt system SKALL inte läcka ut något.
/emwtur

nu handlar det ju inte om du tycker att det är värt att laga lekagen eller ej. det är olagligt för en firma att fylla på en bil som har ett lekage, så du har inget att välja på.
(hur ofta fyller ni på era kylskop där hemma?)
Användarvisningsbild
av emwtur
jag vet att man inte får fylla om det finns läckage, men ett helt tätt system tror ja inte finns om inte annat så finns det väl en grafitpackning i kompressorn. Frågan är väl hur stort läckage som går att upptäcka - dvs hur lång tid som är acceptabelt att det läcker ut på, Jag har ingen absolut uppfattning i frågan men jag anser nog ändå att ett system som behöver påfyllning vart femte år är ganska acceptabelt - du kanske har mer erfarenhet av att det lätt går att finna såna läckor - då får jag revidera min ställning.
kylskåp - det håller väl 10 år, om man inte utsätter dom för saltade vintervägar - men sen byter man hela :-)
- eller behåller kompressorn för att vacuumpumpa ac'n :wink:
/emwtur
av xlarge
olha00 skrev:vad det brukar kosta. :D

Det ligger mellan 500:- (Jag :wink: ) till 2000:- (Dyra firman :D ) För en provtryckning, vacuumsugning och fyllning av gas och spårmedel!

/Xlarge

Rent bedrägeri skulle jag kalla det Generell[…]

Volvo 945 gasar av sig själv

Du har Bendix bränsle/tändsystem på[…]

De senaste dagarna upplever jag att mina bromsar t[…]

Bromsar på S60

Är väl inga konstiga miltal på det[…]