- fre 17 apr 2009, 00:14
#280139
Jag har grejjat lite idag och tänkte att ni kanske var lite intresserade av resultat nu när ni har hjälpt mig!
Det var från vattenpumpen det läckte, det var den vanliga packningen som sitter mellan pumpen och motorn, så nu är läckan fixad.
Kallstarts problemet återstår men jag fick igång den efter många försök och upprepade gasningar och testade tipset med startspray. Det gav inget resultat så förmodligen var det inga läckor runt om kring insuget. En liten konstig sak är dock att när jag testade att spruta in startgas i luft insuget i förgasaren så dog nästan motorn, snarare än att öka i varv.
Det enda jag har kvar är att testa så att tändningen är rätt inställd, det har jag inte gjort än men det får jag göra så fort som möjligt. Tittade dock lite där nere idag och såg "grad tavlan" osv så det ska nog gå.
Tack för hjälpen igen iaf.
Edit: Förresten så märkte jag en rolig sak idag, att generatorn laddar 17volt när jag mäter mot batteriet. Hah.
Det var från vattenpumpen det läckte, det var den vanliga packningen som sitter mellan pumpen och motorn, så nu är läckan fixad.
Kallstarts problemet återstår men jag fick igång den efter många försök och upprepade gasningar och testade tipset med startspray. Det gav inget resultat så förmodligen var det inga läckor runt om kring insuget. En liten konstig sak är dock att när jag testade att spruta in startgas i luft insuget i förgasaren så dog nästan motorn, snarare än att öka i varv.
Det enda jag har kvar är att testa så att tändningen är rätt inställd, det har jag inte gjort än men det får jag göra så fort som möjligt. Tittade dock lite där nere idag och såg "grad tavlan" osv så det ska nog gå.
Tack för hjälpen igen iaf.
Edit: Förresten så märkte jag en rolig sak idag, att generatorn laddar 17volt när jag mäter mot batteriet. Hah.