- ons 01 apr 2009, 17:55
#275026
Hej!
Jag har en 240 B230F -88 som när den senast fungerade stannade vid 2 trafikljus på väg till akuten. När jag efter en stund skulle köra hem igen, så startade inte bilen. Jag har haft problem tidigare med att bilen bara dör och då var det bränslepumpreläet som krånglade. Jag har byglat i reläkontakten och hör då att bränslepumpen går igång, så jag fixade ett nytt relä men det blev inget bättre. Bytte även styrboxen för insprutningen utan förbättring.
Vad är det som styr tillslaget i bränslepumpreläet? Är det tändimpulsgivaren som styr detta eller finns det någon annan funktion som kan ha falerat och som ger dessa symtom? När jag läser i reparatörshandboken står det inget om ¨något tändimpulsrelä, finns det överhuvudtaget på 88:an eller kom det senare?
Tacksam för snar hjälp!
Mvh / Karl-Erik
Jag har en 240 B230F -88 som när den senast fungerade stannade vid 2 trafikljus på väg till akuten. När jag efter en stund skulle köra hem igen, så startade inte bilen. Jag har haft problem tidigare med att bilen bara dör och då var det bränslepumpreläet som krånglade. Jag har byglat i reläkontakten och hör då att bränslepumpen går igång, så jag fixade ett nytt relä men det blev inget bättre. Bytte även styrboxen för insprutningen utan förbättring.
Vad är det som styr tillslaget i bränslepumpreläet? Är det tändimpulsgivaren som styr detta eller finns det någon annan funktion som kan ha falerat och som ger dessa symtom? När jag läser i reparatörshandboken står det inget om ¨något tändimpulsrelä, finns det överhuvudtaget på 88:an eller kom det senare?
Tacksam för snar hjälp!
Mvh / Karl-Erik