- fre 27 feb 2009, 16:33
#265363

hur man än vänder sig.....
/emwtur
Marlboroman skrev:men slitaget på lagringen i veven och kolvbulten minskar för att vevstaken är lättare*pettson* skrev:Det handlar om att motorn med laddtryck slits koniskt i cylindrarna. Vid drygt 40.000mil skiljer det upp till 1,5mm mellan vändkantens undersida och en osliten punkt i cylindern. Det problemet har inte en motor utan överladdning förräns många många mil senare om man nu inte använder konstig olja eller nåt, eftersom kolvringarna inte pressas ut på samma sätt mot cylinderväggarna.Sen så ökar ju även slitaget pga att volvo valt korta staktar vilket ökar risken för brytning och ovala lopp.

hur man än vänder sig.....
/emwtur
Att byta en massa delar utan att felsöka - är lika vettigt som att skita utan att dra ner byxorna först !
http://www.densomlever.se
(felkods lista för android finns i beta )
http://www.densomlever.se
(felkods lista för android finns i beta )