- sön 22 feb 2009, 13:37
#263507
På tal om vevhusventilation...
Bytte ju alla prylar i min V70 -99 med B5252....Oljefälla, slangar osv...För typ 100mil sen...
Jag TYCKTE att det var rent i nedre anslutningen, lite sludge bara...
Igår lossade jag anslutningen vid friskluftsslangen och voila, där var det en jävla massa gult klet igen.
Efter bytet av vevhusventen så rök det inget ur oljestickan, kändes även ett litet sug där...
Så är det fortfarande, TROTS att det är gult kladd i slangarna.
Så vad tror du *pettson*? Bara för mig att riva ner tråget och göra rent anslutningen ordrentligt? Vad behöver man byta för prylar när man river tråget, tänkte på o-ringar och sånt, har du artikelnr? Även artnr. på limmet till tråget vore fint...Ska bultarna till tråget dras med något speciellt moment? Funderar även lite på rören till servon, måste man ta bort dem?
Edit, läste att man ska göra rent nippeln som sitter på insuget till den lilla slangen? Har jag fattat det rätt? Det gjorde inte jag, tänkte inte på det. Kan det påverka på något sätt?
Bytte ju alla prylar i min V70 -99 med B5252....Oljefälla, slangar osv...För typ 100mil sen...
Jag TYCKTE att det var rent i nedre anslutningen, lite sludge bara...
Igår lossade jag anslutningen vid friskluftsslangen och voila, där var det en jävla massa gult klet igen.
Efter bytet av vevhusventen så rök det inget ur oljestickan, kändes även ett litet sug där...
Så är det fortfarande, TROTS att det är gult kladd i slangarna.
Så vad tror du *pettson*? Bara för mig att riva ner tråget och göra rent anslutningen ordrentligt? Vad behöver man byta för prylar när man river tråget, tänkte på o-ringar och sånt, har du artikelnr? Även artnr. på limmet till tråget vore fint...Ska bultarna till tråget dras med något speciellt moment? Funderar även lite på rören till servon, måste man ta bort dem?
Edit, läste att man ska göra rent nippeln som sitter på insuget till den lilla slangen? Har jag fattat det rätt? Det gjorde inte jag, tänkte inte på det. Kan det påverka på något sätt?