- lör 21 feb 2009, 13:12
#263251
Hej på er
Nu i veckan när min sambo åkte 20 mil med bilen så tyckte hon att det ibland luktade konstigt i bilen , jag kollade på kvällen när jag kom hem och såg då att olja hade tryckts upp genom påfyllningslocket och runnit över motorn. Förstod att vevhuset har för högt tryck efter som jag nyss bytt olja samt då packning på locket eftersom det läckte där lite och packningen var som sten. Jaja så nu ska jag demontera insug och allt , var på volvo nyss och beställde saker dvs slangkit oljeseparator packning till insug! Undrar nu om det är ngt mer jag behöver som tex o-ringar till insprutningsmunstyckena osv ? Tacksam för svar
Provad nu på parkeringen att få bort flammfällan men det var helt omöjligt , det var stenhårt klägg som satt som en plugg.. Pratade med en kille på volvo och han sa att du ska ta bort flammfällan och köra utan pga att den sätter igen sig fort ! Stämmer det ? Men själva huset som fällan sitter i måste jag byta det med eller går det att få rent ?
Mvh Andreas
Nu i veckan när min sambo åkte 20 mil med bilen så tyckte hon att det ibland luktade konstigt i bilen , jag kollade på kvällen när jag kom hem och såg då att olja hade tryckts upp genom påfyllningslocket och runnit över motorn. Förstod att vevhuset har för högt tryck efter som jag nyss bytt olja samt då packning på locket eftersom det läckte där lite och packningen var som sten. Jaja så nu ska jag demontera insug och allt , var på volvo nyss och beställde saker dvs slangkit oljeseparator packning till insug! Undrar nu om det är ngt mer jag behöver som tex o-ringar till insprutningsmunstyckena osv ? Tacksam för svar
Provad nu på parkeringen att få bort flammfällan men det var helt omöjligt , det var stenhårt klägg som satt som en plugg.. Pratade med en kille på volvo och han sa att du ska ta bort flammfällan och köra utan pga att den sätter igen sig fort ! Stämmer det ? Men själva huset som fällan sitter i måste jag byta det med eller går det att få rent ?
Mvh Andreas