Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av greawer
Hej

Har en 740 88, b230f. Den dog när jag var ute och körde. Gick inte ryckigt eller nått sådant utan bara dog som att man stängde av den på tändningslåset, Motorn går runt väldigt lätt efter detta hände som att den har dåligt komp.
Kamremen va bytt ca 20 mil innan dett hända, Oljan ser bra ut inget kylarvatten har läckt så funderar på vad som kan vara felet, Hål i nån kolv?, ventilerna slut? tack för svar.
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Hej och välkommen till forumet, vad hade den för värden på kompen? har du sp du kan kolla felkoder? i så fall kolla dom

/Rookkeer
av sapa
Bränslerelät (bakom ask koppen)? Om du inte bytt detta förut kan det vara ide att kolla.740, årsmodeller, nyare med elektronisk insprutning är kända för detta, jag har för mig att relät är vit.

mvh Mats
av Arne
Skruva av oljepåfyllningslocket och be någon dra runt startmotorn samtidigt som du tittar ner i ventilkåpan genom hålet där locket suttit. Om kamaxeln inte rör sig så har nåt hänt med kamremmen som du nyligen bytt.
Användarvisningsbild
av emwtur
greawer skrev: 8<
Motorn går runt väldigt lätt efter detta hände som att den har dåligt komp.
Kamremen va bytt ca 20 mil innan dett hända,
8<
låter som om kamremsbytet inte gått så bra :-(

/emwtur
Användarvisningsbild
av MoteX740
om det är lite komp och den tvärdog, så låter det som kammremmen hoppat eller gått utav tycker jag.

bara snurra motor och kam i nollläge och sen smacka dit en ny rem ! :-)-)
Elpriset

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/sydsverige[…]

Nu har jag fått uppdateringen till min V90[…]

Volvo car UX

Nu har jag också "uppgraderat" och[…]

Köpa en tidig XC90?

Så länge du med jämna mellanrum k&[…]