- tis 27 dec 2005, 21:50
#24529
Mikael fixar... här kommer det lite scheman...
8)
REM 1
REM 2 ............ RSH6 är den aktuella shunten (20/31)
REM 3
REM 4
Bak 1
Bak 2
Bak 3 ............ Bromsljus
Bak 4 ............ Bromsljus
Bak 5
Bak 6
Lånar en bild från Love Kull aka Dr_Love_T5 på Turboperformanceclub
som jag har moddat lite med siffror & anteckningar.
Shunt
Som jag har fattat det så jämför REM mellan stift 4 & 5
På bilar med ny REM ansluter bromsljusen direkt in i REM utan att gå via någon shunt. Dom har säkert fixat till lampkontrollen på annat sätt i denna nya pryl.. :???:
Så jag misstänker att en lösning med stort & varmt motstånd är det som löser problemet...
Ny REM
.
8)
REM 1
REM 2 ............ RSH6 är den aktuella shunten (20/31)
REM 3
REM 4
Bak 1
Bak 2
Bak 3 ............ Bromsljus
Bak 4 ............ Bromsljus
Bak 5
Bak 6
Lånar en bild från Love Kull aka Dr_Love_T5 på Turboperformanceclub
som jag har moddat lite med siffror & anteckningar.
Shunt
Som jag har fattat det så jämför REM mellan stift 4 & 5
På bilar med ny REM ansluter bromsljusen direkt in i REM utan att gå via någon shunt. Dom har säkert fixat till lampkontrollen på annat sätt i denna nya pryl.. :???:
Så jag misstänker att en lösning med stort & varmt motstånd är det som löser problemet...
Ny REM
.