- mån 24 nov 2008, 21:23
#236666
Använder Haynes "book of lies" som vägledning.
Den antyder att alla GLT(20V) har variabelt insug, men insuget jag skruvade loss igår är inte variabelt....
Ska jag vara bekymrad?
Bilen har lite osäker historia, motorn byttes för ca 6000mil sedan till en skrotmotor som enligt uppgift(skroten) gått 13 000mil.
Bilen har nu gått knappt 48 000 mil.
Spridarna, ska jag kolla dom på något vis, de har alltså troligen gjort ca 19 000 mil.
Topplocket, är ju troligen krokigt, eftersom den gått lite torr, med överhettning och topplockspackning som följd.
Har liggande ett topplock från en annan glt -97a som gjort dryga 40 000 mil, men är rakt (mindre än 0,1mm iallafall.)
Ska jag plana mitt monterade lock (som gått troligen 19 000) och troligen är krokigt, om allt annat verkar OK, eller ta det icke-krokiga 40 000+-locket? Vad brukar vara problemen med locken?
Haynes vill att jag ska ha bränsleretur och vakum till bränsletrycksregulatorn, men jag har ingen bränsleretur och ingen anslutning alls till tryckregulatorn. Ytterligare anledning till oro, eller helt i sin ordning?
Kommer säker mer frågor vartefter jag gräver djupare i motorn.
Lovar att ta med kameran nästa meckardag, bilder brukar ju uppskattas!
Tobias
Den antyder att alla GLT(20V) har variabelt insug, men insuget jag skruvade loss igår är inte variabelt....
Ska jag vara bekymrad?
Bilen har lite osäker historia, motorn byttes för ca 6000mil sedan till en skrotmotor som enligt uppgift(skroten) gått 13 000mil.
Bilen har nu gått knappt 48 000 mil.
Spridarna, ska jag kolla dom på något vis, de har alltså troligen gjort ca 19 000 mil.
Topplocket, är ju troligen krokigt, eftersom den gått lite torr, med överhettning och topplockspackning som följd.
Har liggande ett topplock från en annan glt -97a som gjort dryga 40 000 mil, men är rakt (mindre än 0,1mm iallafall.)
Ska jag plana mitt monterade lock (som gått troligen 19 000) och troligen är krokigt, om allt annat verkar OK, eller ta det icke-krokiga 40 000+-locket? Vad brukar vara problemen med locken?
Haynes vill att jag ska ha bränsleretur och vakum till bränsletrycksregulatorn, men jag har ingen bränsleretur och ingen anslutning alls till tryckregulatorn. Ytterligare anledning till oro, eller helt i sin ordning?
Kommer säker mer frågor vartefter jag gräver djupare i motorn.
Lovar att ta med kameran nästa meckardag, bilder brukar ju uppskattas!
Tobias