Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

RoadKiller skrev:
-94 9000 2,3T cse skrev: Jag har en utanpåliggande kontaktvärmare på min -01 S80. Jag kan ju ärligt säga att det är det sämsta skit jag nånsin haft i värmare-väg. Jag hörde/kände inte om motorvärmaren var igång.
När den var trasig eller?? Om värmaren är hel och du lägger handen på den när den varit igång en stund så vetta faan hur tjock hud du har om du inte känner att den är varm. Undra om man inte bränner sig på den för varm är den.
:D Ingen tjock hud, men jag saknar känsel i bägge händerna... :wink: Näe, allvarligt talat, det är ju som du säger, fast mäter man upp det hela behöver man ju inte fundera på att hitta vart den sitter, om man hittat den, etc. Det är ju inte helt solklart för alla. O jag har aldrig lkunnat höra att den är igång. Det funkade på bilarna med doppvärmare, men med denna kontaktvärmaren hör jag inte nått.
-94 9000 2,3T cse skrev:
RoadKiller skrev:
-94 9000 2,3T cse skrev: Jag har en utanpåliggande kontaktvärmare på min -01 S80. Jag kan ju ärligt säga att det är det sämsta skit jag nånsin haft i värmare-väg. Jag hörde/kände inte om motorvärmaren var igång.
När den var trasig eller?? Om värmaren är hel och du lägger handen på den när den varit igång en stund så vetta faan hur tjock hud du har om du inte känner att den är varm. Undra om man inte bränner sig på den för varm är den.
:D Ingen tjock hud, men jag saknar känsel i bägge händerna... :wink: Näe, allvarligt talat, det är ju som du säger, fast mäter man upp det hela behöver man ju inte fundera på att hitta vart den sitter, om man hittat den, etc. Det är ju inte helt solklart för alla. O jag har aldrig lkunnat höra att den är igång. Det funkade på bilarna med doppvärmare, men med denna kontaktvärmaren hör jag inte nått.
Joo det är ju rätt enkelt. Den är ju rätt jobbig att komma åt om man inte har en lyft, men har man det då blir det helt plötsligt mycket simpelt istället.
Har problem i pegot 307 har kollat kan inte se några skadade sladdar eller Sont men när jag startar motorn och den har varit inkopplad så visar nålen i bilen nol när man sticker i handen i kylar vätskan så är den kal men kontakten i bilen fungerar vad kan det bero på
8 år gammal tråd, men har man haft motorvärmaren inkopplad några timmar så borde det iallafall vara ljummet någonstans på motorn.
Man brukar även kunna ett fräsande ljud från värmaren om man lyssnar noga.

Ett annat sätt är att koppla in en elmätare i uttaget för att se om det överhuvudtaget förbrukas någon ström.
T.ex. en sådan här: http://www.biltema.se/sv/Bygg/El/Elektr ... 000021884/
(koppla ur ev. kupévärmare under mätningen)

Och kanske framförallt.. Jag lyckas inte hitt[…]

snö

Vi fick mer snö igår, just som det had[…]

7 pers i familjen ungdomar med aktiviteter och sm&[…]

Den stora annons-tråden

På tal om XC70 som ligger högt i pris:[…]