- mån 17 aug 2009, 22:32
Tjena
Jag har ökat effekten på min 945:a årsm 98 FT till 230 HK på bakhjulen. Detta var mitt recept.
Chippad med ny programvara från GIK Turboteknik. NY Uppgraderad T28 turbo med större kompressordel.GFB Plumback (återcirkulerande precisionsventil), Öppet sportluftfilter med värmeskjöld från BSR (sommar) Insatssportfilter från SF Sprint filters (vinter), Ferrita rostfritt avgassystem: 3" från turbo med racekatalysator 2,5" efter kat, M90 växellåda. Sachs koppling förstärkt tryckplatta, Förstärkta lammeler och lager i bakaxeln. Helt proffs nyrenoverad Portad 530 topp med NY VX3 Kam. Streetsport från Koni (Gula) ställbara med Lessjöfors sportfjädrar. Superflex bussningar i fram & bakvagn. Vid hastigheter under 105 km/h drar bilen ca 0,78 - 0,84 på långkörning. Men mera effekt betyder oftare byte av slitdelar. Så är det för mig iaf. Hur som helst jag är jättenöjd och bilen går riktigt bra. Nu laddar jag 1.12. Bilen är mappad hos Moror Nord i S-vall. Vi har mätt upp bilen till 256 km/h på motorväg :twisted: . Vi mätte mot en Saab 9-5 Aero årm 08 samt en BMW M5 årsm 2001. Dock bytte jag alla leder och bussningar samt uppgraderade bromsarna på bilen innan effekt ökningen. Om man vill trimma mer så måste det till ett nytt insprutningssystem, soppapump, spridare, LMM mätare, större Turbo. Men det kostar svinet och detta räcker för mig. :D