- mån 27 okt 2008, 15:04
#228692
Nåja, D5:an vibrerar och lever om även i övriga Volvoprodukter så man kan inte bara skylla på V70 II karossen. Och även om det bara skulle vara faktorer förutom motorn som gör att bilen är bullrig, slö och törstig så är det ju ointressant vad som ger detta resultat eftersom man inte gärna kan köpa motorn utan bil eller vice versa.
Det är ju helt ointressant vad TV har mätt upp olika exemplar till i sin inexakta rullande landsväg. Det intressanta är ju vad bilen presterar 0-100 (även om jag tycker 100-150 är intressantare) och hur mycket bränsle den drar i verklig trafik.
Mvh
Arese
VolvoB20 skrev:HejTomas L skrev: Har du helt missat att ekonomi och miljövänlighet är det som säljer bilar idag inte antal hästkrafter? För övrigt så tar BMW:s "lilla diesel" en 520D från 0-100 km/h på 8.5 sek medan en V70 med "+200 hk" D5:an gör det på 8.9 sekunder. 520D ligger på 0.53 l/mil bl körning, V70 D5 på 0.67 l/mil.Hallååå det är ju precis det jag säger, trots massor med mera effekt och vrid i D5 så är BMWn snabbare 0-100.
Det är kaross,vikt , luftmostånd, taskig drivlina och växellåda hos volvo som gör att det, det är inte fel på D5 motorn.
Nåja, D5:an vibrerar och lever om även i övriga Volvoprodukter så man kan inte bara skylla på V70 II karossen. Och även om det bara skulle vara faktorer förutom motorn som gör att bilen är bullrig, slö och törstig så är det ju ointressant vad som ger detta resultat eftersom man inte gärna kan köpa motorn utan bil eller vice versa.
Det är ju helt ointressant vad TV har mätt upp olika exemplar till i sin inexakta rullande landsväg. Det intressanta är ju vad bilen presterar 0-100 (även om jag tycker 100-150 är intressantare) och hur mycket bränsle den drar i verklig trafik.
Mvh
Arese
Always apex everything
- Volvo V90 CC D4 AWD PRO 2019
- Volvo V90 CC D4 AWD SE 2019
- Porsche 991.2 Carrera S 2017
- Volvo V90 CC D4 AWD PRO 2019
- Volvo V90 CC D4 AWD SE 2019
- Porsche 991.2 Carrera S 2017