- mån 01 sep 2008, 13:33
VAd är det för kostigt med det ??????
Amli skrev:Har du kört autobahn på länge, var hittar du 330 mil som du kan ligga med plattan i mattan hela tiden ????? Autobahnkörning brukar sluta på 0,68 för mig, Kör man lite småvägar därimellan landar man lätt på 0,61 i medel,VolvoB20 skrev:Kom igen nu. Så du har med din V70 legat mellan 170-200km/h i 330 mil med full packning och legat runt 0,6L/milen? Har jag förstått rätt? Nu får du ju ge dig. Din bil drar ju bara mindre och mindre ju mer den kommer på tal... :roll:kave skrev:Jag har nu lite erfarenhet från 330 mil i tyskland och frankrike.Huvva, börjar så smått fundera på bytet till V70II ocn en XC har hägrat lite men detta gör mig verkligen tveksam, du ligger 50% över mig i förbrukning :-O) då jag gjorde en liknande resa, då har vi samma motor, 185hk, partikelfilter, växellåda, och AWD. det är i princip bara karossen som skiljer.
Bilen har körts runt 170km/h. Ibland 200km/h och ibland stillastående. Resultat, 0,88-0,89L/mil, tre personer i bilen och full packning.
Riktigt bra med tanke på att min normala förbrukning i Sverige ligger på 0,85L/mil.
Funder allvarligt på om det är värt 50% högre förbrukning för att få lite svarta ABS-plast-schabark runt skärmkanterna, Jag har nivåreglering idag så höjd och markfrigång är i överkant redan nu. Blir kanske inte XC denna gången heller utan vanliga V70II ?:-/
Tycker absolut inte att du ska sälja din bil! Du kommer inte kunna köra en Volvo, eller någon annan bil heller för den delen billigare.
Frågan är dessutom hur mycket vanliga V70II D5 AWD man drar? Någon som har en som kan rapportera?
VAd är det för kostigt med det ??????
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.