Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

FFrrEEddRRiiKK skrev:Om vi säger som såhär då.. Vad gör den till elektrisk, och motiverar runt 3.000:- mer jämfört med vanlig metallic?

/Fredrik
Jag valde till electric silver på min... klockren färg... testa förhandla dig electric silver till vanlig metallic pris. I många länder är electric silver samma pris som vanlig metallic :D Funkade för mig!
FFrrEEddRRiiKK skrev:Om vi säger som såhär då.. Vad gör den till elektrisk, och motiverar runt 3.000:- mer jämfört med vanlig metallic?

/Fredrik
I stort sett ser den ut som en vanlig silver men det är klart att den skiftar lite i olika ljus. Jag valde den eftersom jag ville ha något lättskött men ändå inte vanlig silver. I efterhand "ångrar" jag det lite, hade nog hellre tagit någon av de ljusbruna färgerna om jag valt idag - de känns lite roligare på något sätt.
bylle skrev:...något lättskött...
Hur är denna lacken mer lättskött?
Summum skrev:4000-6000 mil/år då ska du väl ha en diesel! Vad kan vara bättre än 400Nm i vridmoment :)
Ja min själ. Samma vrid som T6, dock inom lite mer begränsat varvtal. :shock:
Vad innebär vrid i detta fall, för en som kanske är/varit lite förblindad av HK.. :roll:
borstarmicke skrev:...men kör för lite mil för skatten + att den är rackarns mkt dyrare i V70II så det bidde 2.5T.
För skatten :?: Hur menar du :?:

/Fredrik
Jag tycker du ska provköra D5:an innan du bestämmer dig. En del av oss älskar det och andra ogillar det. Känslan av kraft är betydligt större än en 2.5T.
Jag har High Performance med Sub i min bil och det är riktigt bra ljud i den. Jag förstår inte vad man ska med Surround ljud till i bilen?
Följande tycker jag ger mycket för "bilägandet":
1. Skinn, luktar gott, enkelt att hålla rent, snyggt
2. High performance med Subbas eller Premium Sound
3. iPod/SUB interface, underbart att ha med "all" musik på ett sub minne för 350:-
4. Bränsledriven motorvärmare, alltid varm och go bil på morgonen, slippa skrapa rutor
5. Xenonljus, bättre ljus, säkrare
FFrrEEddRRiiKK skrev:
bylle skrev:...något lättskött...
Hur är denna lacken mer lättskött?
De flesta ljusa lacker är tacksamma i den bemärkelsen att de kan klara sig några dagar extra utan tvätt men ändå se fina ut även om det ligger ett lager av damm på bilen, i jmf med exempelvis svart och röd som direkt blir solkiga. Sedan syns inte mindre tvättrepor (som alltid uppstår) lika tydligt på en ljus lack.
Ställer man en Electric silver jämte en vanlig 426 Sliver så är det stoor skillnad, electric silver har en aning blått i sig och skiftar lite i olika vinklar.
Mina önskemål på tillval hade varit keyless drive och usbinterface till stereo. Om du har barn i familjen och åker långt så är det nya RSE systemet med Digital-TV suveränt... Klarar DVD, TV, eller t.ex TV-spel på skärmarna oberoende av varandra. TV-n fungerar riktigt hyggligt under körning otroligt nog, inte billigt men bra...

FT motorn kan mycket väl visa sig vara ett bra val trots ökade serviceintervaller, troligen bättre andrahandsvärde i alla fall på kort sikt och om bensinpriset håller samma profil som nu så kör du billigare..

/Thomas
Jag får väl se om jag kan få en real-life titt på den där electric lacken, även om den onekligen inte är ful, så är jag fortfarande också lite inne på 472 Oyster grå metallic med, men i och med att det visst är en s.k. lanseringsfärg, så är den väl också kanske rätt vanlig där ute..

Hmm, nu blir man lite kluven igen. Kanske ta en 2.5FT eller D5 ändå.. Hmm..
2.5FT känns ju mer motiverat på kort sikt, i och med att man kan välja båda bränsletyperna, och således öppna för en större andrahandsmarknad.
Antar att D5:ans främsta fördel mot bensinaren, förutom vridet, är bränslekostnaden, men högre skatt? Lite dålig koll på såna här prylar.. ??:-/

Tittar man på specen på Premium Sound, så kan det ju vid första anblicken se ut som att det bara är surroundbiten (1 högtalare till) som tillkommer, men det är ju också just de Dynaudio-byggda högtalarna som lockar, och en Digital klass D förstärkare på 5x130 W, mot High systemets okända högtalare och antar jag konventionella förstärkare på 4x40 W.
Kommer bara köra CD, så USB/iPod alternativet går bort för min del.
Och jag tänker inte ta steget mot Amerika livsstilen med skärmar i framstolarnas nackskydd. :-(O) :wink: Dessutom är drygt 20.000:- pengar jag hellre lägger på annat, också med tanke på att det mest blir jag själv, och emellanåt en till (i framsättet), som skall tillbringa tid i bilen - i alla fall på kort sikt.

Den bränsledrivna motorvärmaren var ju också lite lockande, men lite för dyr, så jag tog el varianten, då jag resonerar att bilden för det mesta kommer startas från hemmaplan, och de gånger man är borta, får man bita ihop. :oops:

Xenonljusen var självklara, och de fick man ju i Momentum paketet, likaså läderklädseln i Summum.

Vad har ni för åsikter om ljust- kontra mörkt läder/klädsel?
Ljust så tänker jag omedelbart på med tiden uppkommande fläckighet/solkighet. Har jag fel :?:
Samt Cross Brushed aluminium kontra Dark Fineline? Kommer väl an på lacken med antar jag, precis som klädseln..

/Fredrik
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]