Jag får väl se om jag kan få en real-life titt på den där electric lacken, även om den onekligen inte är ful, så är jag fortfarande också lite inne på
472 Oyster grå metallic med, men i och med att det visst är en s.k. lanseringsfärg, så är den väl också kanske rätt vanlig där ute..
Hmm, nu blir man lite kluven igen. Kanske ta en 2.5FT eller D5 ändå.. Hmm..
2.5FT känns ju mer motiverat på kort sikt, i och med att man kan välja båda bränsletyperna, och således öppna för en större andrahandsmarknad.
Antar att D5:ans främsta fördel mot bensinaren, förutom vridet, är bränslekostnaden, men högre skatt? Lite dålig koll på såna här prylar.. ??:-/
Tittar man på specen på Premium Sound, så kan det ju vid första anblicken se ut som att det bara är surroundbiten (1 högtalare till) som tillkommer, men det är ju också just de
Dynaudio-byggda högtalarna som lockar, och en Digital klass D förstärkare på 5x130 W, mot High systemets okända högtalare och antar jag konventionella förstärkare på 4x40 W.
Kommer bara köra CD, så USB/iPod alternativet går bort för min del.
Och jag tänker inte ta steget mot Amerika livsstilen med skärmar i framstolarnas nackskydd. :-(O)

Dessutom är drygt 20.000:- pengar jag hellre lägger på annat, också med tanke på att det mest blir jag själv, och emellanåt en till (i framsättet), som skall tillbringa tid i bilen - i alla fall på kort sikt.
Den bränsledrivna motorvärmaren var ju också lite lockande, men lite för dyr, så jag tog el varianten, då jag resonerar att bilden för det mesta kommer startas från hemmaplan, och de gånger man är borta, får man bita ihop.
Xenonljusen var självklara, och de fick man ju i Momentum paketet, likaså läderklädseln i Summum.
Vad har ni för åsikter om ljust- kontra mörkt läder/klädsel?
Ljust så tänker jag omedelbart på med tiden uppkommande fläckighet/solkighet. Har jag fel :?:
Samt Cross Brushed aluminium kontra Dark Fineline? Kommer väl an på lacken med antar jag, precis som klädseln..
/Fredrik