- tor 24 jul 2008, 19:12
jag har en laddtrycksmätare! o den laddar bra! ca 1bar. även när den segar ner sej!
Moderator: Moderatorer
buick skrev:jag har en laddtrycksmätare! o den laddar bra! ca 1bar. även när den segar ner sej!1 bar.. chippad? Eller som vanligt fel uppställt? (pys eller wg stång) För orginal ger den ju 0,6.
kebabpizza skrev:Utan trimchipp och 1 bar laddtryck då lär väl elektroniken gripa in och styra ner tändningen om inte ordinarie reglering funkar? Eller har jag fel?Det finns ingen trycksensor på en 850 turbo. Det är därför det är livsviktigt att den trimmas rätt. Att skruva på wg stången eller pysa den ger högre ladd men inte mera bränsle och inte rätt tändning. Samt att man satt alla överladdsskydd ur funktion. Troligen är den pyst och då kan inte systemet styra ned laddet utan den effekten man känner saknas är det som grillar kolvarna istället...
buick skrev:kan man kolla om den är chippad? hur hittar jag annars hur man ställer ner det för att kanske bli bra igen?Tja enklast är ju att kika så slangarna från turbon går oskadade till magnetventilen. Sen se till att wg klockan är injusterad till rätt tryck. OM du då fortfarande har samma laddtryck är bilen chippad.
buick skrev:det är en 94årsmodell 2.0 liters. ska gå ut o kolla lite på den om en stund! se2liters italien import har följande siffror..
om man kan hitta något.