- sön 06 jul 2008, 04:06
Det finns inga ursäkter för en lärare att skriva "ner" en elevs uppsats och på det viset sänka det riktiga betyget och!!!! (nej jag vet att man inte skriver så) Men att sen andvända ELEVENS uppsats som sitt eget "kåseri" eller vad det nu var, det är HELT OFÖRLÅTLIGT ?:-/
Så mitt råd till dej som drabbas av detta som du min vän V0LV0744TJEJ har fått utstå nu, ring tidningen och bråka, sej som det är, att det är du som skrivit detta och begär att dom kollar om källan kan stå för vad dom på tidningen skrivit. Tala om för dom att det är din uppsats som blivit publicerad och i fel namn (säg som det är) och begär för tusan betalt, för är det något som pressen är lite rädda för så är det att deras tidning har gjort bort sej. HeHe :lol: :lol:
Fluffen skrev:Vetten du som är lärare. :D Nu har hon visserligen inte skrivit hela uppsatsen men vad hade du satt för betyg på detta. :?:Nej Du ?:-/ Så lätt sätter man inte betyg :mrgreen: utan det gör man under hela tiden man har med ELEVEN att göra ifråga, inte utav en enskild uppsats, därför kan jag tyvärr inte sätta betyg på denna uppsats eftersom jag INTE känner Eleven och inte vet vad den har presterat tidigare utan man sätter betyget på vad eleven presterat under läsåret + vad han/hon presterat så länge man haft med dom att göra + vad tidigare lärare och nuvarande lärare har för uppfattning av eleven, det är hela tiden ett samarbete mellan oss lärare och elev + naturligtvis i det ämne man själv undervisar i :-O) Men så funkar det förhoppningsvis överallt att sen en lärare går över gränsen och som i detta fall ! Gör bort sej helt får man väl hoppas på att det inte är allmänt hållet för då har ju verkligen skolan och samhället börjat rämna. Ja visst man betygsätter varje uppsatts för sej, men som lärare måste man alltid se till vad man VET att eleven kan och klarar och därefter sätter man betyg.
Bara roligt att veta.
Det finns inga ursäkter för en lärare att skriva "ner" en elevs uppsats och på det viset sänka det riktiga betyget och!!!! (nej jag vet att man inte skriver så) Men att sen andvända ELEVENS uppsats som sitt eget "kåseri" eller vad det nu var, det är HELT OFÖRLÅTLIGT ?:-/
Så mitt råd till dej som drabbas av detta som du min vän V0LV0744TJEJ har fått utstå nu, ring tidningen och bråka, sej som det är, att det är du som skrivit detta och begär att dom kollar om källan kan stå för vad dom på tidningen skrivit. Tala om för dom att det är din uppsats som blivit publicerad och i fel namn (säg som det är) och begär för tusan betalt, för är det något som pressen är lite rädda för så är det att deras tidning har gjort bort sej. HeHe :lol: :lol:
HaDe
vetten
Det är aldrig för sent att ge upp "ELLER"
vetten
Det är aldrig för sent att ge upp "ELLER"