Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Fluffen skrev:Vetten du som är lärare. :D Nu har hon visserligen inte skrivit hela uppsatsen men vad hade du satt för betyg på detta. :?:
Bara roligt att veta. :wink:
Nej Du ?:-/ Så lätt sätter man inte betyg :mrgreen: utan det gör man under hela tiden man har med ELEVEN att göra ifråga, inte utav en enskild uppsats, därför kan jag tyvärr inte sätta betyg på denna uppsats eftersom jag INTE känner Eleven och inte vet vad den har presterat tidigare utan man sätter betyget på vad eleven presterat under läsåret + vad han/hon presterat så länge man haft med dom att göra + vad tidigare lärare och nuvarande lärare har för uppfattning av eleven, det är hela tiden ett samarbete mellan oss lärare och elev + naturligtvis i det ämne man själv undervisar i :-O) Men så funkar det förhoppningsvis överallt att sen en lärare går över gränsen och som i detta fall ! Gör bort sej helt får man väl hoppas på att det inte är allmänt hållet för då har ju verkligen skolan och samhället börjat rämna. Ja visst man betygsätter varje uppsatts för sej, men som lärare måste man alltid se till vad man VET att eleven kan och klarar och därefter sätter man betyg.
Det finns inga ursäkter för en lärare att skriva "ner" en elevs uppsats och på det viset sänka det riktiga betyget och!!!! (nej jag vet att man inte skriver så) Men att sen andvända ELEVENS uppsats som sitt eget "kåseri" eller vad det nu var, det är HELT OFÖRLÅTLIGT ?:-/
Så mitt råd till dej som drabbas av detta som du min vän V0LV0744TJEJ har fått utstå nu, ring tidningen och bråka, sej som det är, att det är du som skrivit detta och begär att dom kollar om källan kan stå för vad dom på tidningen skrivit. Tala om för dom att det är din uppsats som blivit publicerad och i fel namn (säg som det är) och begär för tusan betalt, för är det något som pressen är lite rädda för så är det att deras tidning har gjort bort sej. HeHe :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av V0LV0744TJEJ
okey ;) men du, kan lärare bara sänka betygen så öfr en uppsats om man presterat bra alltid annars..?? har liksom haft mvg i svenska sen andra treminen i 8:an, fick bra på alla NP proven :lol: och denna uppsatsen var inte ens viktigt,bara en tema grej..
mm heheh får väl göra det :lol: :wink: :-K
Användarvisningsbild
av Tomas88
Hur har det gått med uppsatsen? Har du fått upprättelse? Ring till tidningen om du inte gjort det redan.
Användarvisningsbild
av vetten
V0LV0744TJEJ skrev:okej ;) men du, kan lärare bara sänka betygen så för en uppsats om man presterat bra alltid annars..?? har liksom haft mvg i svenska sen andra treminen i 8:an, fick bra på alla NP proven :lol: och denna uppsatsen var inte ens viktigt,bara en tema grej..
mm får väl som din lärare gjort :lol: :wink: :-K
NEJ!!! En lärare FÅR INTE SÄNKA ETT BETYG på bara en uppsats, utan som jag har sagt tidigare, det ska hela tiden vara ett samspel och en dialog om hur betygen ska sättas.
Så om det är som du skriver att ditt betyg blivit sänkt av en ända uppsats!!! Ja då ÄR DET FEL!!! Du har rätt att få åtminstone ditt medel och om du skrivit bättre tidigare så MÅSTE det räknas in och det VET ALLA lärare att dom som i ditt fall inte får gör det, ja då har du rätt att överklaga!!!
Och hur har du gjort med tidningen??? För du låter väl inte det vila???
Nej på dom och då menar jag både läraren och tidningen!!!

PÅ DOM.

Ja om du vill referera gärna till mej :lol: mailen får du ju genom att skicka ett till mej genom klubben, eller hur? Jag står på din sida, om det är som du skriver.
Användarvisningsbild
av V0LV0744TJEJ
okeey, tack för grymma svar :lol:
pappa känner en gubbe som jobbar på tidningen som jag har pratat med,, men de gick ju mer ir mindre åt helv*te.. blev typ dissad till 110%.. :evil: (S)
Användarvisningsbild
av V0LV0744TJEJ
nää..,, gubbjävlen sa typ bara att vem som helst kan säga att uppsatsen var sin egen, & Karin (min fd lärare) hade påstått att hon hade SKRIVIT DEN SJÄLV!! varför skulle en utbildad lärare ljuga..??

hmm de undrar f*n jag oxå !!!!!!!!!
Användarvisningsbild
av Fluffen
Har du kvar originalet kan du ju gå in till tidningen och köra upp det i nyllet på dem. :twisted:
Användarvisningsbild
av Tomas88
Åh så förbannad man blir. Detta är ju egentligen ingen stor sak men ändå. Man blir ju uppretad för sånt. Ring Aftonbladet och Expressen.

Hjälper inte detta kan du ju alltid ta en tur med din 740 till hennes hus en mörk kväll och hitta på nåt. :roll: :wink:
Användarvisningsbild
av V0LV0744TJEJ
Tomas88 skrev:Åh så förbannad man blir. Detta är ju egentligen ingen stor sak men ändå. Man blir ju uppretad för sånt. Ring Aftonbladet och Expressen.

Hjälper inte detta kan du ju alltid ta en tur med din 740 till hennes hus en mörk kväll och hitta på nåt. :roll: :wink:

hahah , me like!! :lol:

Jaha, bilen fryser tydligen trots att det är […]

Glädje och kul att så många v&ari[…]

Får undersöka om jag hittar någon[…]

Vad läser du felkod med?