- tis 01 jul 2008, 20:56
*EDIT... gäller en Volvo V70 XC- 98
Har kollat på Stefan1 tråd och ja tycker problemet som en kille ja känner inte stämmer överens me hans!
Hans bil vill helt enkelt inte suga soppa utan de kommer luft ( och ja, de finns bensin i tanken
)
Man hör pumpen surra, bygger upp trycket som den ska och lägger av precis som den ska göra, (tändning på läge II) men de kommer ingen bensin! Vill inte starta helt enkelt!
Men iaf så ska jag (blitt mekaniker åt alla här i min ort som äger 850/X70) byta bränslefilter på den, ser inte ut ha gjort de på flera år ser de ut som!
Och eftersom de är hans bil och han vill inte klippa i plåten som Stefan1 gjort så blir de bakvagn och tank ner. :-O)
Men ja är ju van att skruva sönder min bil typ så de ska väl gå fort! :lol:
Men iaf, filtret ska bytas
Om de nu inte är de som är felet (filtret) ska man ge sig på pumpen på en gång?
Haft tankar på kamaxelgivare bl a...
Men ja återkommer me info om hur de gick efter filterbytet!
Har kollat på Stefan1 tråd och ja tycker problemet som en kille ja känner inte stämmer överens me hans!
Hans bil vill helt enkelt inte suga soppa utan de kommer luft ( och ja, de finns bensin i tanken

Man hör pumpen surra, bygger upp trycket som den ska och lägger av precis som den ska göra, (tändning på läge II) men de kommer ingen bensin! Vill inte starta helt enkelt!
Men iaf så ska jag (blitt mekaniker åt alla här i min ort som äger 850/X70) byta bränslefilter på den, ser inte ut ha gjort de på flera år ser de ut som!
Och eftersom de är hans bil och han vill inte klippa i plåten som Stefan1 gjort så blir de bakvagn och tank ner. :-O)
Men ja är ju van att skruva sönder min bil typ så de ska väl gå fort! :lol:
Men iaf, filtret ska bytas
Om de nu inte är de som är felet (filtret) ska man ge sig på pumpen på en gång?
Haft tankar på kamaxelgivare bl a...
Men ja återkommer me info om hur de gick efter filterbytet!
Senast redigerad av 2 ketto, redigerad totalt 0 gång.
Rattar V70 XC
Käkskada? Är de nån slags ätstörning?
Käkskada? Är de nån slags ätstörning?