Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ketto
*EDIT... gäller en Volvo V70 XC- 98
Har kollat på Stefan1 tråd och ja tycker problemet som en kille ja känner inte stämmer överens me hans!
Hans bil vill helt enkelt inte suga soppa utan de kommer luft ( och ja, de finns bensin i tanken :wink: )
Man hör pumpen surra, bygger upp trycket som den ska och lägger av precis som den ska göra, (tändning på läge II) men de kommer ingen bensin! Vill inte starta helt enkelt!

Men iaf så ska jag (blitt mekaniker åt alla här i min ort som äger 850/X70) byta bränslefilter på den, ser inte ut ha gjort de på flera år ser de ut som!

Och eftersom de är hans bil och han vill inte klippa i plåten som Stefan1 gjort så blir de bakvagn och tank ner. :-O)
Men ja är ju van att skruva sönder min bil typ så de ska väl gå fort! :lol:
Men iaf, filtret ska bytas

Om de nu inte är de som är felet (filtret) ska man ge sig på pumpen på en gång?

Haft tankar på kamaxelgivare bl a...

Men ja återkommer me info om hur de gick efter filterbytet!
Senast redigerad av 2 ketto, redigerad totalt 0 gång.
av Stefan1
med tanke på vilket jobb det verkar vara att gå den vägen så är ju de extra kronorna och tiden väl mödan värd, men det är klart man kan ju inte vara säker på att en ny pump håller, kan ju ha otur, men som jag tror jag sa i tråden den lösa pumpen jag köpte kostade 1200:- på en firma som är experter på auto....... och slipper man extra pillet med ont om plats och klippa elkablar och stifta om dem så skulle jag nog känna det som att jag var dum om jag inte passa på.....just det packningen till fäst ringen kostade någon hundring också.....sen sitter det ju typ lite andra prylar i armaturen också som kan ha gåt sönder kanske? kan ju vara stop inne i armaturen?!
Användarvisningsbild
av ketto
Stefan1 skrev:med tanke på vilket jobb det verkar vara att gå den vägen så är ju de extra kronorna och tiden väl mödan värd, men det är klart man kan ju inte vara säker på att en ny pump håller, kan ju ha otur, men som jag tror jag sa i tråden den lösa pumpen jag köpte kostade 1200:- på en firma som är experter på auto....... och slipper man extra pillet med ont om plats och klippa elkablar och stifta om dem så skulle jag nog känna det som att jag var dum om jag inte passa på.....just det packningen till fäst ringen kostade någon hundring också.....sen sitter det ju typ lite andra prylar i armaturen också som kan ha gåt sönder kanske? kan ju vara stop inne i armaturen?!
jo, de är ju ett fint jobb de där! Kardan ska monteras ner, visco likaså, släppa på en massa bultar som håller upp bakvagnen mm mm
Men de va på MECA du köpte va om ja minns rätt?
Men ja vet inte om han har superduper rabatt på Volvo heller, ska fråga han iaf!

Kan ju va så att de är stopp i armaturen, men tyvärr blir de ju iaf som ja nämnde ovan!
av Stefan1
nej inte meca blev experterna på auto......autoexpert

volvo säljer bara hela armaturen fatta jag det som och då ska det ha ca 5000:- för den
Användarvisningsbild
av ketto
Stefan1 skrev:nej inte meca blev experterna på auto......autoexpert

volvo säljer bara hela armaturen fatta jag det som och då ska det ha ca 5000:- för den
Okej, ska nog finnas i Västerås har ja för mig!

Ska kolla upp de!

5000:- är mycke för en pump!
Användarvisningsbild
av Sparkz
Hur mycket bensin i tanken? Pumpen sitter i höger halva, på vänster sida sitter en ejektor som med hjälp av returbränslet ska dra över bränslet till höger sida. Har det hänt nåt med den kan du ha 30 liter på vänster men tomt vid pumpen.
Användarvisningsbild
av ketto
Sparkz skrev:Hur mycket bensin i tanken? Pumpen sitter i höger halva, på vänster sida sitter en ejektor som med hjälp av returbränslet ska dra över bränslet till höger sida. Har det hänt nåt med den kan du ha 30 liter på vänster men tomt vid pumpen.
de är 30 liter i tanken! Strax över, men iaf så fick ja igång bilen!
Bytte bara bränslefiltret, sen börja den puttra igång på 4 cyl för att sen gå på alla cylindrar!

Enkla fel tycker ja om! :-)-) Billigt me! 199:- på Biltema eller nåt sånt!

Men de är väldigt högt vevhustryck i bilen! Trodde oljestickan skulle fara iväg när ja lyfte den :lol:
Så ja ska säga åt han att skaffa dom grejerna iaf så kan byta de åt han, innan nån packbox skjuter!
Användarvisningsbild
av ketto
Idag blir de byte av vevhusventilationen! Vädret tillät inge sånt igår!
Fick hem grejerna igår iaf!
Användarvisningsbild
av ketto
Så, nu är vevhusventilationen bytt! Fortfarande samma vevhustryck när man drar upp stickan!
Kommer inte på va de kan vara! :evil:
Apropå bilen, idag dog den igen! Men de fanns ingen soppa i tanken helt enkelt fast mätaren visade dryga 35 L, mätarfel?
Fick i 70 L ganska exakt!
Skumt. ??:-/

Kan ju tilllägga att bilen startade direkt efter full tank! :-)-)
Dom får köra efter trippmätaren! :-)-)

Tråkigt att aviseringarna inte är m[…]

"1975-1984 Volvo 242 244 245 DL Center Cap Hu[…]

Halvljus

Jag har en V50 -11 som jag var och besikta. Jag fi[…]

Är det en bärarmsbussning som håll[…]