- mån 28 apr 2008, 04:39
Hej jag har just bytt topplockspackning på en 850 glt 92. Det var en upplevlese... Jaja.. Allt va på plats o bilen startade på en gång. Körde säkert 300mil med den, ganska hårt me. men det va mest bara föra att jag ville veta om allt höll :).
Men sen så helt plötsligt så funkar tomgången lite sisådär va?? Den pendlar mellan typ 500-800Rpm, och det kom från ingenstans. Ibland så får jag sitta o ge lite gas så att den inte dör på tommgång vid start. Tyvärr så håller det i sig även när bilen har nått arbetstemp, dock dör den inte då :)
Det enda jag har upptäkt är ett hål på Ljudämparen, samt att övre motorfästet är slut.
Tänkte på om det blir för lite motsånd i rören eller dyligt? Eller om det trasiga motorfästet slitit på grenröret?
För övrigt så går bilen som ett skollat troll!
Fins säkert en massa fel som är trasiga? :)
Är tacksam för förslag :)
Men sen så helt plötsligt så funkar tomgången lite sisådär va?? Den pendlar mellan typ 500-800Rpm, och det kom från ingenstans. Ibland så får jag sitta o ge lite gas så att den inte dör på tommgång vid start. Tyvärr så håller det i sig även när bilen har nått arbetstemp, dock dör den inte då :)
Det enda jag har upptäkt är ett hål på Ljudämparen, samt att övre motorfästet är slut.
Tänkte på om det blir för lite motsånd i rören eller dyligt? Eller om det trasiga motorfästet slitit på grenröret?
För övrigt så går bilen som ett skollat troll!
Fins säkert en massa fel som är trasiga? :)
Är tacksam för förslag :)