- tor 13 okt 2005, 22:35
#18453
om ett bosch artikelnr förekommer nånstans i bilvärlden tja.. säg på en skoda?.. och jag har samma nummer på min artikel.. så tro mej att jag köper den billigaste av dom..inkalibrering av dessa är inte några problem..
tror du på fullaste allvar att alla givare är kalibrerade i det röret dom sitter i t.ex?.. :shock:
konstruktionen i sej är kalibrerad.. passningen är bra... någon vidare kontroll på delarna sker inte överhuvudtaget. du tror förresten inte på allvar att om vi nu ska bena ut lite... att det går att göra en sammansatt del (av två beståndsdelar eller flera) helt kliniskt lika till normala pengar?. volvo går allt längre för att spara lagerplats.. det är väl mera sanningsenligt.. att det är för kalibrering är nog mera nåt att mata er verkstadsfolk med om ni frågrar..vore det så otroligt viktigt med kalibreringen så skulle det ju gå att se till att känselkroppen inte kan lossas med mindre än totalt våld..
det är som med sidorna på fronten (innanför skölden) på en vanlig S60..den går att plocka isär in i minsta beståndsdel.. men går enbart att köpa ihopplockad..förvisso inte speciellt dyr.. men varför köpa en komplett för att en plastbit är av som dessutom går att skruva lös?.
jo för att spara lagerplats.. samt för att ingen ska kunna klåpa sej med delarna..
CarMan skrev:nu är vi där igen... nånting som är oprövat av volvos verkstadsfolk.. innebär inte att det är någon omöjlighet..att jämföra äpplen med päron blir också skräp..?..tror faktiskt helt säkert att det är den sämsta jämförelse jag läst.. det om kalibrering och tändföljden.poan skrev:Ok Carmanman kan ha olika åsikter om vilken film som är bäst, men man kan inte ha olika åsikter om vilken tänföljden är på en B230 motor....
Jag begriper vad du skriver. Jag ser heller inget skäl att fortsätta att dividera om detta, då frågan är ner akademisk än praktisk för de flesta av oss.
Se'n kan vi i alla fall tillåta oss att ha olika åsikter.
P-O
Fakta är fakta
om ett bosch artikelnr förekommer nånstans i bilvärlden tja.. säg på en skoda?.. och jag har samma nummer på min artikel.. så tro mej att jag köper den billigaste av dom..inkalibrering av dessa är inte några problem..
tror du på fullaste allvar att alla givare är kalibrerade i det röret dom sitter i t.ex?.. :shock:
konstruktionen i sej är kalibrerad.. passningen är bra... någon vidare kontroll på delarna sker inte överhuvudtaget. du tror förresten inte på allvar att om vi nu ska bena ut lite... att det går att göra en sammansatt del (av två beståndsdelar eller flera) helt kliniskt lika till normala pengar?. volvo går allt längre för att spara lagerplats.. det är väl mera sanningsenligt.. att det är för kalibrering är nog mera nåt att mata er verkstadsfolk med om ni frågrar..vore det så otroligt viktigt med kalibreringen så skulle det ju gå att se till att känselkroppen inte kan lossas med mindre än totalt våld..
det är som med sidorna på fronten (innanför skölden) på en vanlig S60..den går att plocka isär in i minsta beståndsdel.. men går enbart att köpa ihopplockad..förvisso inte speciellt dyr.. men varför köpa en komplett för att en plastbit är av som dessutom går att skruva lös?.
jo för att spara lagerplats.. samt för att ingen ska kunna klåpa sej med delarna..