http://www.volvocars.com/se/All-Cars-MY ... fault.aspx
där har du all information om modellerna, tips är att inte köpa någon innan 98 visst det finns många barnsjukdomar kvar efter men några av dem försvan då =P
skulle säga ingen under 2,0l(140 hk) även om V40n är ganska lätt (för att vara volvo och kombi) så blir det för mycket för motorn att släpa på tycker jag,
turbo modellerna är att föredra om du hittar en som mår bra, när du provar bilen va noga med att köra bilen "hårt" för att känna om turbon värkligen jobbar som den ska finns många bilar där ute som har en dålig turbo och tro mig det vill du inte äga,
jag har kört en när turbon va slut och ärligt 1,8 rörde mer på sig än vad den gorde =(
samma bil "hostar" "turbolaggar" något av dem när du skulle iväg från rödlysen så den va ganska exterm (inte någon av mina bilar en bil jag jobbade med)
va noga med att få DSA (stabilleseringssystem) det är väldigt skönt att ha oavsätt bil du köper,
har ägt en V40T4 98 tidigare och nu har jag en V40T 01 visst jag saknar några hästar under huven men är ändå riktigt nöjd med 2,0T den rör sig när jag vill =D
Lycka till med letandet och va noga när du väljer bil, alla bilar har sin karaktär turbon passar mig men långt ifrån alla gillar turbo,