- ons 20 feb 2008, 18:50
Nån som har nåt förslag till verktyg för att få loss locket över bränslepumpen? (Volvo 850 SE, 2.5 10v, 1995)
Moderator: Moderatorer
grammse skrev:menar du lossa stora "plast"muttern? som håller pumpenPrecis :)
hooba skrev:Du får tillverka dej ett verktyg som passar där över. ELLER riskera att knacka loss den med en trubbig mejsel och hammare..grammse skrev:menar du lossa stora "plast"muttern? som håller pumpenPrecis :)
hooba skrev:Nu har jag fått bild på hur specialverktyget ser ut:En plattjärnsbit... två bockar på den.. Två jack med rondellen.. Avsluta med att svetsa fast en gammal liten förlängare.. Voila..
Det kostar hos Bilia över 600 kr!
Jag kommer tyvärr inte till med oljefilteravdragare, och en tång med Ø på över 10 cm är inte direkt standard...
Det blir förmodligen mejsel och hammare
grammse skrev:innan du börjar bygga :lol: så testa knacka på ena "klacken " med dorn eller mejsel. det brukar lossa då :roll:Problemet är aldrig att lossa dessa.. Problemet är att dra åt efter sej så att det inte läcker där sen. Det är nämligen inget ovanligt att det läcker på grund av just felaktig åtdragning. Glöm inte att smörja in tätningen med siliconfett.
*pettson* skrev:vill ej tjaffsa med dig men det är ju just det som tråden handlar omProblemet är aldrig att lossa dessa..
Idag har jag bokat tid för service. Classic s[…]
Bytte idag med mha verktyg från Amazon. B&[…]
Hej igen Mazzokie! Prova med: "Välj dit[…]