Moderator: Moderatorer
20FJan skrev:”Helt beroende av nätverk”? Bilen måste väl gå att använda även om man saknar täckning?Det gör den. Men eftersom Carup är en skvallerblaska som bara söker uppmärksamhet (främst från elbilshatande gubbar) så tas det inte upp.
ABY skrev: ↑Idag, 11:33 Från AMSJättetråkigt det där.. som kund hade jag också avbeställt/hävtköpet när det var "lovat"..
"Satt igår och loggade in för att se om min beställda EX60 P6 Plus ändrats något i datumen för leverans. Har fått tidigare vecka 42, varit hos handlaren som bekräftat detta två gånger. Jag längtar efter min nya bil och brinner för bilar så vill gärna ha den så snabbt som möjligt! Beställde bilen i mars 2026 så väntan har varit lång till vecka 42.
Men tillbaka till igår, när jag blev förbannad helt enkelt. Framflyttad till vecka 11! Alltså till mars! Tolv månaders leverans, från att de hade sagt 5–6 månader innan. Började läsa på forumen att man prioriterar P10 och att alla P6 skjuts framåt.
Jag är kanske väldigt svart eller vit, men detta tar udden av hela bilköpet för min del. Tycker det är åt hel***e att man kan göra så här. Under covid var det svårt att få fram bilar och det var lång leveranstid. Men nu … jag tyckte redan att 5–6 mån var lång tid.
Har pratat med Volvo-supporten som bara beklagar det inträffade, och med säljaren som svarat att ny preliminär leverans är vecka 11. Frågade direkt om det finns möjlighet att häva beställningen även om jag vill ha bilen. Sådant här gör att jag som kund tappar det!"
Kanske det är (som på min) att motorn &[…]
Blev tvätt av bilen och kontrollerade trycket[…]