Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kenneths
Hej,
ska byta till den nya kommande uppdateringen av XC60 och undrar om någon vet vad den innehåller och när den kan beställas?

Hörde igår av min Volvohandlare att nuvarande modellen inte längre tillverkas dvs de säljer ut återstående lagerbilar.

Då måste man väl idag redan smygtillverka den nya uppdaterade Volvo XC60 parallellt med EX60?
av kievY
Idag kom det videos på youtube på den nya versionen. Upp mot 20 mil på batteriet, ny grill och nya framlampor, ny färg till nappa lädret. Riktigt snygg tycker jag! :-)

av LJN
Här kommer en Videolänk till där Volvo deltar, i klippet så nämns en ny starkare elmotor (177 hk ) på bakaxel likt tidigare och en elmotor integrerad med bensinmotorn? Men ingen info om den eller hur den fungerar ihop med bensinmotorn?

https://youtu.be/UGFXCoa2Ado
Användarvisningsbild
av V9097
Riktigt snygg uppdatering! Den här vill man ha, medan EX60 vill man designa om.

Interiörkvaliteten i XC60 (och XC90, V60) slår det mesta av normala bilar på markanden idag.
Inte bara räckvidden rejält högre utan så även priset.

Lägre dock gällande grundutrustningen. Ingen rattvärme, inte strålkastarrengöring *) som standard. Även belysning under dörrar tillval nu. Kanske mer som blivit tillval eller försvunnit. Ja vi får väl se var det slutar.

*) jag trodde att allt med säkerhet var heligt hos Volvo
Användarvisningsbild
av V9097
PowerPulse skrev:Inte bara räckvidden rejält högre utan så även priset.

Lägre dock gällande grundutrustningen. Ingen rattvärme, inte strålkastarrengöring *) som standard. Även belysning under dörrar tillval nu. Kanske mer som blivit tillval eller försvunnit. Ja vi får väl se var det slutar.

*) jag trodde att allt med säkerhet var heligt hos Volvo
Det där med strålkastarspolning gäller även EX60. Riktigt risigt tycker jag, men jag har sett att det försvinnit även på vissa BMW. Volvo borde hålla säkerhetsfanan högt och ha det som standard.

XC60 har blivit för dyr, det är nästan att man önskar att de släpper en "XC60 T5 Recharge" med 300hk, ca 120 km räckvidd på el och 50kkr lägre pris.
Helt ny Volvo XC60

Inte bara räckvidden rejält högre […]

Haldex gen 5 vibrationer

Då har jag slängt på ytterligare […]

Nordiska friktionsdäck har definitivt blivi[…]

När min XC90 D5 -17 började bete sig p&a[…]