- Idag, 20:22
Konstigt fenomen i bilen: när jag vrider nyckeln från läge II till läge I så slår reläet till, bränsle-pumpen går ~2 sek, reläet slår ifrån, upprepas 2 -3 ggr, sedan hörs ett klick någonstans ifrån, men jag vet inte varifrån.
Har rengjort 4 jordningar jag hittade, dels 2 flätor från de 2 skruvarna på ventil-kåpan närmast väggen mellan motor-utrymmet och kupen + deras gemensamma anslutning till väggen, dels 2 kablar på insugs-röret, n svart och en brun med varsin ring-sko.
Testade att starta motorn, lyckades, men den går en stund och stannar till + att motorlampan lyser och varv-tals-mätaren går ner på noll i kanske 1/4 - ½ sek några ggr.
Därefter stannar motorn helt.
Går att starta som vanligt, men stannar till som jag beskrev ovan några ggr.
Senaste gången däremot gick motorn över 20 min, tills jag stängde av den själv.
Kollade diagnostiken "inga fel"-koden både före start och med motorn igång.
Något glappar, men vad?
-Vad ska jag kolla?
-Var / hur ska jag hitta vad som glappar?
Har rengjort 4 jordningar jag hittade, dels 2 flätor från de 2 skruvarna på ventil-kåpan närmast väggen mellan motor-utrymmet och kupen + deras gemensamma anslutning till väggen, dels 2 kablar på insugs-röret, n svart och en brun med varsin ring-sko.
Testade att starta motorn, lyckades, men den går en stund och stannar till + att motorlampan lyser och varv-tals-mätaren går ner på noll i kanske 1/4 - ½ sek några ggr.
Därefter stannar motorn helt.
Går att starta som vanligt, men stannar till som jag beskrev ovan några ggr.
Senaste gången däremot gick motorn över 20 min, tills jag stängde av den själv.
Kollade diagnostiken "inga fel"-koden både före start och med motorn igång.
Något glappar, men vad?
-Vad ska jag kolla?
-Var / hur ska jag hitta vad som glappar?
- By berrabus