Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1630016
Blev flyget ner även denna gång. Kört in i stan två gånger och passerat på väg till Versailles men här och Rom är inget jag uppskattar att köra bil i så fordonen får vila ett tag nu, vore lite skoj att ha en Scooter här 😊

.
IMG_1389.jpeg
IMG_1389.jpeg (3.68 MiB) Visad 1342 gånger
#1630430
När man är ute och far i lilla landet lagom kan det mesta dyka upp framför kameran.
Hunnit avverka 100 mil sen igår förmiddag, just nu i Jämtland... långt från sommarvärmen. :-)

20260622_163816_copy_3200x2400.jpg
20260622_163816_copy_3200x2400.jpg (1.82 MiB) Visad 540 gånger
20260622_163754_copy_3200x2400.jpg
20260622_163754_copy_3200x2400.jpg (1.87 MiB) Visad 540 gånger
20260622_163909_copy_3200x2400.jpg
20260622_163909_copy_3200x2400.jpg (1.83 MiB) Visad 540 gånger
20260623_082725_copy_3200x2400.jpg
20260623_082725_copy_3200x2400.jpg (1.54 MiB) Visad 540 gånger
#1630445
@fjohan82, Vart är folket, de borde väl i alla fall vara sugna på knäckebröd. Det där är det vi alltid har hemma, Leksandsknäcke ;-) De andra bilderna ser ut som ett svenskt Tjernobyl tyvärr
#1630457
Tänkte precis detsamma, Tjernobyl. Lustigt med Leksands knäckebröd, det var jag "tvungen" att köpa då allt Wasa Sport knäcke var slut på hyllorna. Det är det som alltid finns hemma här. :-D
#1630459
Jag kör med Wasa Husman. En skiva med bara honung på när jag hommer ur sängen...... Kanon att börja dagen med innan medicinen ska ner. Sedan, efter en timme eller så blir det "vanlig" frukost.
Vi var där (Leksand) för något år sedan. Besökte denna butik då och handlade plåtburkar att förvara knäckebröd i. Suveränt till knäckebröd, en avlång och en 3-kantig. Finns alltid knäckebröd där.....
#1630468
Båt är härligt att semestra i. Vi semestrande varje år med en lumparkompis och hans familj i en Nimbus 24 i Bohuslän unde 80- 90 talet. Det tog slut när dom skilde sig. Sedan när vi köpte våran Flipper 620 så åkte vi upp dit igen (c:a 2010 och några år frammåt) med Flippern på trailer efter 745-an och svågern och hans nya sambo. Körde bil till Henån och sjösatte där och körde upp och ner utmed kusten mellan Fjällbacka och Marstrand några år. Nu är båten såld och ingen ny är planerad, min kropp börjar bli allt för sliten för att orka med allt. Ska försöka "trappa ner" lite..........
Vi har ju en plasteka och fiskebod precise vid vattnet nära Tylösand. Vi får nöja oss med det.
Och, svågern har köpt husbil.....
#1630499
Micce1980 skrev: Igår, 22:47 @fjohan82, Vart är folket, de borde väl i alla fall vara sugna på knäckebröd. Det där är det vi alltid har hemma, Leksandsknäcke ;-) De andra bilderna ser ut som ett svenskt Tjernobyl tyvärr
Bilden är tagen strax innan öppning så det var relativt lugnt på parkeringen.
Mest vi med någon form av hus med oss som var på plats. :-)

Yes, Ställdalen är typ bara tragik.

EbbevonVolvo skrev:Tänkte precis detsamma, Tjernobyl. Lustigt med Leksands knäckebröd, det var jag "tvungen" att köpa då allt Wasa Sport knäcke var slut på hyllorna. Det är det som alltid finns hemma här. :-D
Knäcke som knäcke ;-)
Vissa kallar det för hårdbröd.. :-/
#1630500
fjohan82 skrev: Idag, 18:48 ..Vissa kallar det för hårdbröd.. :-/
Om jag inte minns helt fel från min barndom långt uppe i norr så skiljde man på hårdbröd och mjukbröd. ;-)
Potatis fanns i två varianter; mandel och rund-
Det senare alternativet brukar ju delas upp i tiotals olika namngivna sorter här i söder :P
Senast redigerad av 1 Erik Å, redigerad totalt 0 gånger.
#1630502
Drygt 120 mil avverkade och nu är ekipaget i Lappland. :-)
Bild 1 är en snöskoter i Gäddede och bild 2 är riktigt lågvatten i Stora Blåsjön.
Bild 4 är vid södra bommen på Vildmarksvägen.

20260624_093941.jpg
20260624_093941.jpg (3.42 MiB) Visad 11 gånger
20260624_101847.jpg
20260624_101847.jpg (4.4 MiB) Visad 11 gånger
20260624_104825.jpg
20260624_104825.jpg (4.96 MiB) Visad 11 gånger
20260624_105101.jpg
20260624_105101.jpg (5.49 MiB) Visad 11 gånger
20260624_105215.jpg
20260624_105215.jpg (5.61 MiB) Visad 11 gånger
20260624_110655.jpg
20260624_110655.jpg (4.62 MiB) Visad 11 gånger
20260624_110743.jpg
20260624_110743.jpg (3.58 MiB) Visad 11 gånger
20260624_111155_copy_3200x2400.jpg
20260624_111155_copy_3200x2400.jpg (1.56 MiB) Visad 11 gånger
20260624_113606.jpg
20260624_113606.jpg (4.85 MiB) Visad 11 gånger
  • 1
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Finfina områden, naturmäss[…]

Tjenare ! Införskaffade en xc70 igen efter en[…]

Ta alltid ett steg bakåt direkt efter du kic[…]

Problem med positionsljus

Hej löste du felet för har exakt samma s[…]