Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Lustigt, jag var hos Ryds idag, har fått en spricka i vindrutan bara en månad efter senaste stenskottslagningen. På annat ställe dock..
Frågade varför den Fuyao-vindruta de satte i för 6 år sen (nu 16k) har behövt fyra stenskottslagningar och nu är spräckt medan originalrutan höll 20 år och 50k innan den fick ett stenskott. Hårt blästrad men inga andra skador. Finns ingen skillnad på olika fabrikat hävdar de, trafiken har förändrats..
Men det måste vara tunnare glas i denna eller möjligen skörare sort, går rimligen inte att förklara 10x högre skadefrekvens med otur eller att trafiken förändrats :-/
Bara för att Volvo använder Pilkington som original behöver ju inte betyda att rutorna glasmästeriet köper därifrån har samma tjocklek, eller..? Nu misstänker jag att Fuyao är något budget-alternativ som är sämre ;-)
Så frågan är, ska jag låta Volvo byta denna gång? Eller kräva att Ryds sätter i Pilkington och inget konstigt no-name :-)

Servat bilen och samtidigt provkört en ES90 d[…]

Lustigt, jag var hos Ryds idag, har fått en […]

Problem med trafikinformation RTTI

Igår när jag startade bilen så ho[…]

S60 d5 sotar

Har även ett tickande ljud som följer mo[…]