Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sulten
Kenneths skrev:Är det någon som vet OM / när Volvo får ett större batteri? Vi har flera XC60 som ska bytas ut i år men eftersom XC60 får samma batteri som sitter i nu vill man inte köpa in Volvo utan sneglar istället på
Toyota RAV4 med längre räckvidd samt VW Passat som tydligen går nästan 14 mil på eldrift.

Det vore något att sätta i en Volvo XC60!
Varför inte riva av plåstret och satsa på helt elektrisk bil? Att släpa runt med ett litet batteri och en tung bensinmotor. Eller tvärtom, att släpa runt med ett tungt litet batteri. Valet kan då vara att välja ett stort batteri och istället en bil med en räckvidd som liknar en vanlig fossildriven bil. En Volvo EX60 till exempel.
av Kenneths
Det beror på att jag / vi inte tror på helelbilar eftersom värdefallet är väldigt stort samtidigt som batteriernas hållbarhet är osäkert och dessutom dyra att byta.

Volvo EX60 hamnar därför inte hos oss men däremot en laddhybrid på minst 12 mil på el och helst en Volvo XC60 eftersom vi är mycket nöjda med dem frånsett att de ännu inte monterar det extra skydd i bakdörrarna som hindrar att dörrarna blästras av grus och salt mm. Skydden finns däremot att köpa i Volvobutiken.

Vredet ska låsas automatiskt när du try[…]

Alternativet till att nyckeln finns i bilen ä[…]

XC60 MY27

Det beror på att jag / vi inte tror på[…]

Hej, jag har problem med att jag får felkod […]