Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Lite bilder från när jag bytte bromsservot för en månad sedan. Ett relativt enkelt byte. Främst bökigt att komma åt skruvarna vid pedalstället, men en rejäl kombination av förlängare och skarvar löste det.

Bild

Bild

Bromsarna blev ju lite bättre med ett nytt bromsservo, men de är fortfarande lite svampiga. Bromsvätskan byttes i våras, men kanske har huvudbromscylindern börjat ge upp. Det är lite rost i botten av huvudbromscylindern för att någon vätska har runnit ut, är det ett tecken på att den läcker?

Bild
Japp, sopslut knutkors var det. Ena skålen med nållager var helt demolerad, en annan var hel men fettet var det bara pulver av. En eller två skålar med lager såg relativt fina ut. Men det gick knappt att röra knutkorset åt något håll, det var helt stumt. Inte konstigt att jag kände rejäla vibrationer i bilen och att ett metallrassel hördes. Ett nytt knutkors är beställt och ska monteras nästa vecka. Jag byter endast det bakre då det mittersta knutkorset ser fint ut. I vanliga fall brukar jag passa på att byta delar, men nu finns det inte pengar till det och ibland behöver man inte byta det som inte är trasigt.

Bild

Bild
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19

"Bråkat" med motståndsrö[…]

I morse var det väldigt kallt och bilen var t[…]

Dieselvärmare problem

Jag skulle gissa att du måste nolla felkoder[…]