- Idag, 00:55
#1619879
Läste ett inlägg i ett annat forum. d4-19 utan släp eller liknande.
Där skrevs att kylarvätskan gick upp till 104-106 grader vid en hastighet av 90 och sjunker till 97 grader
runt 120. Allt mätt med diagnostikverktyg och utetempen var +10
Testade min app och obd idag och kom upp till 103 på en 90-sträcka. Stannade snabbt och kontrollerade att kylargardinen var öppen vilket den var.
Det skrevs att nyare dieselbilar generellt har högre arbetstemperatur än tidigare.
Någon som vet om detta stämmer?
Blir både fundersam och orolig när tempen är så hög då jag trodde 90 var normalt.
Där skrevs att kylarvätskan gick upp till 104-106 grader vid en hastighet av 90 och sjunker till 97 grader
runt 120. Allt mätt med diagnostikverktyg och utetempen var +10
Testade min app och obd idag och kom upp till 103 på en 90-sträcka. Stannade snabbt och kontrollerade att kylargardinen var öppen vilket den var.
Det skrevs att nyare dieselbilar generellt har högre arbetstemperatur än tidigare.
Någon som vet om detta stämmer?
Blir både fundersam och orolig när tempen är så hög då jag trodde 90 var normalt.
- By Backflash