Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Har nu ägnat två kvällar till detta och bara att få bort den gamla var ett helt företag men nu är den iaf borta. Hittat en youtubefilm och bilder/anvisningar i ett forum men man visar rätt dåligt - inte alls, typ - hur man sen på plats sätter dit den stora hållaren som värmekranen ska sitta fast i så jag behöver lite handledning. Den nya kranen sitter nu där den ska men inte hållaren.

Har också lyckats fibbla så att övre vajern har lossnat och då inte bara ringen i slutet utan även fastsättningen till vajern - som är ett plaststift med två hakar som ska in i ett hål och sedan vridas ett kvarts varv men hur man ska komma åt att göra detta därunder fattar jag bara inte. Eller är det smartare/enklare att lossa den vajern från andra änden för att få mer slack - vart nu det är? Tänkte att man kanske ändå måste bort med övre slangen helt - den som går till värmepaketet - men har inte lyckats få bort den. Den är dock loss från torpedväggens genomföring. Är det ett måste om man ska kunna lyckas med detta?
Uppvärmda vindrutespolare.

Tack. Automatisk beroende på temperatur elle[…]

Gjorde mitt 20:e olje och filterbyte på D2an[…]

Hjälp med parkeringssensor

Kopplingen till sensorerna går att sätt[…]

Det är Volvos uppgift om att det bildas under[…]