- Idag, 16:56
#1618756
Förbrukningen dom första kilometrarna är helt ointesant. Låg förbrukning då är bara bra för biltillberkarnas siffer manipulation, inget man som vanlig bilägare bryr sig om. Då är det mer att tjäna med en motorvärmare (elektrisk så klart).
För egen del (min 745-a med B234 motor) kör jag fortfarande på Biltemas semisyntet olja 15W40. Har inte hittat något bättre (syntet ?). Får se om Biltema har har något snart, börjar bli dags att byta igen. Byter varje höst eller vår. Dom uppdaterar sitt sortiment så snart hittar jag något. Dom har faktiskt uppdaterat sin semisyntet till E3, men jag har inget partikelfilter så det spelar ingen roll.
Jag servar familjens (barn och barnbarn) bilar också, och några till. Vill då gärna ha en olja som passar alla. Därför är 10W40 C3 olja Ok till dom och det funkar på 745-an också. Och även till Subarun när garantin gått ut.....
För egen del (min 745-a med B234 motor) kör jag fortfarande på Biltemas semisyntet olja 15W40. Har inte hittat något bättre (syntet ?). Får se om Biltema har har något snart, börjar bli dags att byta igen. Byter varje höst eller vår. Dom uppdaterar sitt sortiment så snart hittar jag något. Dom har faktiskt uppdaterat sin semisyntet till E3, men jag har inget partikelfilter så det spelar ingen roll.
Jag servar familjens (barn och barnbarn) bilar också, och några till. Vill då gärna ha en olja som passar alla. Därför är 10W40 C3 olja Ok till dom och det funkar på 745-an också. Och även till Subarun när garantin gått ut.....
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V