- Igår, 21:44
#1617516
Igår pratade jag med min servicetekniker på volvoverkstan om RTTI buggen inför servicen som gjorde idag. Han viste inte om problemet men skulle prata med sina kollegor. Sagt och gjort, lämnar i bilen i morse på service och snackade lite mer om RTTI. De hittade uppdateringen i sina system men det stod att jag som kund skulle betala för den. Teknikern föreslog att uppdatera bilens mjukvaran först och se om RTTI fixen låg med där. Tyvärr gjorde den inte det och jag pratade med Volvosupporten men utan någon framgår där. Det de sa var att kostnaden är en diskussion mellan Volvoverkstaden och Volvointernt. Supporten kunde inte lova att jag skulle få uppdateringen gratis. Känns orimligt att behöva betala för att åtgärda ett fel som inte är orsakat av mig som brukare.
Vilket bemötande och svar har ni andra fått från supporten och verkstaden? Känns som att jag slussas runt.
Jag har en XC40 från 2020.