Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1617271
Hej,

Då detta är en mer generell fråga postar jag tråden här.

Bör man byta P-bromsmotor om ett skruvöra är defekt, skadat eller saknas när allt sitter ihop och uppenbart fungerar som det ska?
Ett argument som skulle säga emot är: Varför börja riva och bryta på saker som fungerar?

Det som talar för ett byte är att då kanske det kan räck att byta motor, packning och skruvar innan oket tar skada?

Om man byter enbart motorn, hur mycket kan det egentligen skilja mellan olika tillverkare/kvalitetsklass?
Det finns motorer från ca 150:- upp till en bra bit över tusenlappen beroende på bilmärke och modell.
Det är ju trots allt "bara" ett plasthus men en elmotor och ställskruv. :-)

Så vad säger ni? Hade ni bytt och i så fall till vad?
#1617297
StefanN skrev: Igår, 14:14 Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge det håller.
Nej det är sant.

Frågan är om det spelar någon roll vilket fabrikat på motor man köper?
Volvo har ju TRW-motorer exempelvis, de är inte gratis.
#1617317
fjohan82 skrev: Igår, 20:09
StefanN skrev: Igår, 14:14 Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge det håller.
Nej det är sant.

Frågan är om det spelar någon roll vilket fabrikat på motor man köper?
Volvo har ju TRW-motorer exempelvis, de är inte gratis.
Mitt ”öra” på förra bilen (V60 my12) va skadat när jag skulle byta bromsar. Köpte ett bra TRW ex. från bildelsbasen då, tror det kom från en XC70, och nya skruvar och packning

Varför byta, kommer bara bli sämre och så får man byta oket med och inte säkert det havererar nära hemmet heller

postade fel här ska det vara. Vad jag vet s&[…]

Byte krossad framruta 244 1975

Man får gratulera. 1. Varför byta en ru[…]

Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge […]

Spolning av automatlåda

5400:- tog Niemi bil i luleå för spolni[…]