Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1617271
Hej,

Då detta är en mer generell fråga postar jag tråden här.

Bör man byta P-bromsmotor om ett skruvöra är defekt, skadat eller saknas när allt sitter ihop och uppenbart fungerar som det ska?
Ett argument som skulle säga emot är: Varför börja riva och bryta på saker som fungerar?

Det som talar för ett byte är att då kanske det kan räck att byta motor, packning och skruvar innan oket tar skada?

Om man byter enbart motorn, hur mycket kan det egentligen skilja mellan olika tillverkare/kvalitetsklass?
Det finns motorer från ca 150:- upp till en bra bit över tusenlappen beroende på bilmärke och modell.
Det är ju trots allt "bara" ett plasthus men en elmotor och ställskruv. :-)

Så vad säger ni? Hade ni bytt och i så fall till vad?
#1617297
StefanN skrev: Idag, 14:14 Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge det håller.
Nej det är sant.

Frågan är om det spelar någon roll vilket fabrikat på motor man köper?
Volvo har ju TRW-motorer exempelvis, de är inte gratis.

Hej! Min 740 låter lite mysko när den &[…]

D4 VEA dricker olja

Bilen går bra. Dessvärre har vänst[…]

Hej! Min 740 låter lite mysko när den &[…]

Injektorer

Carbclean är riktigt arga saker, löser u[…]